یکی از اساتید دانشگاه گفت: چادر قبل از حجاب است، چادر ارزش مقدسی است که هر کسی ارزش داشتن آن را ندارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، فروغ نیلچی زاده در جمع گروهی از صاحب‌نظران و دانشجویان شرکت کننده در کرسی آزاد اندیشی حجاب و عفاف گفت: به هر میزان که از اعتقادات شیعه فاصله بگیریم فساد بیشتر می‌شود و کسی که به دینش عمل نمی‌کند، بیشتر آسیب می‌بیند.

این استاد دانشگاه همچنین به روایت «الانسان حریص علی ما منع» اشاره کرد و گفت: روابط را نمی‌شود محدود کرد و هر چه محدودیت زیادتر باشد حرص انسان نیز بیشتر می‌شود.

نیلچی زاده با بیان اینکه در رابطه با جنس مخالف است که احساس موج می‌زند نه در جنس موافق تاکید کرد: علت آن خلقت خداوند است و چنانچه عقل بر غریزه جنسی یا منطق بر احساسات غلبه کند، روابط می‌تواند سلامت روان داشته باشد.

وی با اشاره به افرادی که حجاب ظاهری دارند گفت: چادر قبل از حجاب است، چادر ارزش مقدسی است که هر کسی ارزش داشتن آن را ندارد.

وی با بیان اینکه چادر پوشش حضرت زهرا(س) است ادامه داد: کسی که از چادر استفاده می‌کند باید به خود بگوید که من شایسته این هستم که این چادر را بپوشم.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: چیزی که بیشترین جاذبه را ایجاد می‌کند وجود تفاوت‌هاست، یک غریزه بین مرد و زن جاذبه‌ای ایجاد می‌کند که باید بر اساس یک رفتار صحیح توأم با دین و عقل عمل کنیم.

وی افزود: مدیریت روابط یعنی اینکه شما به صورت دقیق و آگاهانه اجازه دهید که روابط اجتماعی به شکل سالم شکل بگیرد و تا جایی که عقل حکومت دارد اجازه دارید به شکل سالم ارتباط داشته باشید.

وی اظهار کرد: در عرصه دین داری عقل سرمایه است، در بانک دین‌داری حساب جاری باز کنید و اجازه دهید عقل بهره‌مند شود.

نیلچی زاده گفت: محدودیت روابط یعنی عشق آری، هوس هرگز، و محدودیت یعنی با تمام وجود من از درون آزادم.
برچسب ها: قم ، چادر ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.