سخگوی جمعیت آبادگران با بیان اینکه اصولگرايان بايد با جدايي از منيت‌ها به کانديداي واحد برسند، گفت: اعضای جمعیت آبادگران در جلسه هفتگی این جمعیت تاکيد کرده‌اند در شرايط حساس کنونی حضور افرادي چون "آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني" و "ناطق‌نوري" ضرورت دارد تا با کنار زدن گروه‌هاي افراطي در صحنه انتخابات حضور یابند.

بیت الله بدرلو در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خرنگاران؛ با اشاره به برگزاری جلسه هفتگی شورای مرکزی جمعیت آبادگران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در جلسه شب گذشته (13 اسفند) یکی از مباحث مطرح شده موضوع "بودجه سال 92" بود که اعضا با انتقاد از تاخیر دولت در ارائه بودجه به مجلس شورای اسلامی، تاکید داشتند این تاخیر موجب عدم بررسی دقیق بودجه از سوی نمایندگان مجلس می‌شود.

سخگوی جمعیت آبادگران ادامه داد: همچنین با توجه به جبران بخشي از بودجه از طريق افزايش "ماليات" اعضا معتقد بودند این اقدام باعث دشواري شرايط توليدکنندگان و افزايش مشکلات اقتصادي آن‌ها خواهد شد که در مجموع به صلاح وضعيت کنوني کشور نيست.

وي با اشاره "انتخابات ریاست‌جمهوری" به عنوان يکي ديگر از رئوس جلسه شب گذشته این جمعيت گفت: در انتخابات رياست جمهوري مطرح شدن گزينه‌هاي متعدد اصولگرا نشان‌دهنده عدم همگرايي در جامعه اصولگرايي کشور است.

سخنگوي جمعيت آبادگران ادامه داد: اصولگرايان بايد با جدايي از منيت‌ها به کانديداي واحد برسند که توانايي تامين مشکلات معيشتي مردم و افزايش رفاه آن‌ها را داشته باشد؛ هم چنين در مسائل خارجي از تدبير مورد نياز براي حفظ منافع و آرمان‌هاي ملي نظام و گذر از گردنه مواجهه با غرب بهره‌مند باشد.

بدرلو همچنين گفت: موضوع حزب و جايگاه تحزب در کشور از ديگر مسائل مطرح در اين جلسه بود که اعضا معتقد بودند خلا حزب باعث عدم بهره‌برداري بهينه از پتانسيل‌هاي سياسي کشور مي شود.

وي با بيان اين که ما نبايد "نقش احزاب" را به "هيئت‌هاي مذهبي" واگذار کنيم اظهار داشت: حزب و هيئت مذهبي دو ماهيت متفاوت و نقش و کارکرد مجزا دارند؛ حزب باعث مي‌شود اداره کشور نه به دست يک شخص بلکه به يک تيم هماهنگ و منسجم داده شود.

سخنگوي جمعيت آبادگران عنوان کرد: اعضا در اين جلسه با اشاره به اين که خلا احزاب در کشور وجود دارد تاکيد کرده‌اند در اين شرايط حساس کنونی حضور افرادي چون "آيت‌الله هاشمي رفسنجاني" و "ناطق نوري" در عرصه انتخابات ضرورت دارد تا با کنار زدن گروه‌هاي افراطي که تخريب، مشي آن‌هاست در صحنه انتخابات حضور یابند.

بدرلو تاکيد کرد: البته اين به اين معنا نيست که آبادگران از هاشمي و ناطق نوري درخواست حضور در انتخابات کرده است؛ بايد تلاش کنيم اجماعي صورت بگيرد که ناطق و هاشمي حضور خود را دريغ نکنند.

سخنگوي جمعيت آبادگران در پاسخ به این سوال که اگر هاشمی و مهدی چمران هر دو در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند آبادگران از کدامیک حمایت می‌کند؟ گفت: سعی می‌کنیم از هر دو حمایت کنیم.

وي افزود: در اين جلسه مطرح شد توصيه ما به اصلاح طلبان اين است که به جاي بهانه جويي برنامه‌ريزي جهت حضور پرقدرت در انتخابات داشته باشند و ما براي اصلاح‌طلبان به عنوان يک رقيب احترام قائليم.

بدرلو در پاسخ به اين سوال که آيا هاشمي گزينه اصلاح طلبان نيست گفت: خير هاشمي يک نيروي فراجناحي است و در شرایط امروز کشور نیاز است تا یک دولت فراگیر تشکیل شود.

عضو شورای مرکزی جمعیت آبادگران درباه "ائتلاف آبادگران" که برای انتخابات شوراها تشکیل شده است، عنوان کرد: این ائتلاف فعلا درحال بررسی مسائل کلی انتخابات شوراهاست.


انتهای پیام/
 
برچسب ها: جلسه ، جمعیت ، آبادگران ، هاشمی ، ناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار