معاون اداره كل منابع طبيعي خراسان رضو ی گفت: بيش از 76 درصد اراضي ملي استان سنددار شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد وندكي در نشست خبري که ويژه هفته منابع طبيعي در اداره کل منابع طبيعي برگزار شد، گفت: در راستاي حفاظت پايدار اراضي ملي با هماهنگي همه دست‌اندركاران تاكنون براي بالغ بر 6 میلیون و 838 هزار و 260 هكتار از اراضي ملي پس از طي مراحل مختلف قانوني سند مالكيت صادر شده است.

وي در اين خصوص خاطرنشان کرد: بيش از 40 درصد اين اسناد طي برنامه چهارم توسعه اخذ شده است، لازم به يادآوري است قبل از انقلاب در استان خراسان بزرگ فقط و فقط 300 هكتار سند مالكيت براي اراضي ملي صادر شده بود.

معاون حفاظت و امور اراضي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تصريح کرد: رسيدگي به اعتراضات افراد به ملي شدن اراضي به دادگستري مراكز استان‌ها محول شده است و اداره ما بعد از 12 شهریور سال 90 تاريخ حق پذيرش اعتراضي را ندارد.

وندكي بيان کرد: درمدت  بيش از يك سال گذشته تاكنون بالغ بر 550 فقره اعتراض ثبت شعب ويژه شده كه تاكنون حدود 10 درصد آن منجر به راي شده است.

معاون حفاظت و امور اراضي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان با اشاره به استفاده از عكس هوايي در رسيدگي به اعتراضات افراد گفت: از سال گذشته بخشنامه‌هاي سازماني براي كشف واقعيت و حصول اطمينان از صحت و سقم اظهارات و مكتوبات و گواهي‌هاي ارائه شده به كميسيون‌ها در ادارات منابع طبيعي استفاده از بررسي عكس‌هاي هوايي مقارن قانون در دستور كار قرار گرفته گه موجب تسريع در صدور آرا توسط قضات شده است.

وي خاطرنشان كرد: عكس‌برداري‌هاي انجام شده در سال‌هاي 1345 لغايت 1347 كه نزديك‌ترين زمان به مبدا قانون ملي شدن جنگل‌ها است گواه روشني بر حقانيت معترض و يا عدم حقانيت وي است و اعضا كميسيون و قاضي مربوط با حصوص اطمينان بالايي نسبت به اعلام نظر و صدور راي اقدام مي‌کنند.

وندکي افزود: طي 14 ماه گذشته بيش از 776 مورد پرونده تفسير عكس به مساحت 60129 هكتار صورت گرفته است.

وي در ادامه گفت: استعلامات معادن در خراسان رضوي 3 برابر متوسط كشور است که متاسفانه در حجم بالا و در عرصه‌هاي گسترده‌اي صورت مي‌گيرد و خيلي از اين ها هم صرفا روي كاغذ مي‌ماند. /س

 

 

برچسب ها: سند ، دار ، شدن ، اراضی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.