استان زنجان دومین استان کشور در تهیه نقشه‏های اراضی کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در جمع اعضای ستاد منابع طبیعی استان،گفت : با اشاره به تهیه نقشه‌های تفکیک اراضی کشاورزی در استان گفت: تهیه نقشه‏ های تفکیک اراضی فعالیتی زمان‏ بر است.

نهاوندی ‏پوربا اشاره  به زمان اجرای طرح تهیه نقشه های تفکیک اراضی کشاورزی افزود: طرح تهیه نقشه‏ های تفکیک اراضی از دو سال پیش آغاز شده است.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح در استان، تصريح کرد: این طرح کمک بسیاری در حفظ و نگهداری از اراضی ملی خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تهیه دوربین‏های نقشه‏ برداری پیشرفته برای تهیه نقشه‏ های اراضی ادامه داد: این دوربین‏ها از نوع پیشرفته و بسیار گران قیمت هستند.

نهاوندی‏ پور با بیان اینکه از این نوع دوربین تنها 80 دستگاه در سطح کشور موجود است، یادآور شد: 42 دستگاه از این دستگاه‏ها در اختیار دانش آموختگان کشاورزی استان زنجان است.

وی ضریب خطای دوربین‏های به کارگیری شده در تفکیک اراضی کشاورزی را تنها 20 سانتی‏متر عنوان و تاكيد كرد : به کارگیری این دوربین‏ها مشکلات را برطرف کرده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به  قیمت پایین استفاده از این تکنولوژی خاطر نشان كرد: استفاده از این دوربین‏ها هزینه‏ ها را کاهش داده است../س


 

برچسب ها: زنجان ، کشور ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.