گروه اجرایی نمایش "ارخش" یکشنبه، 13 اسفندماه، اجرای خود را به صدیقه کیانفر بازیگر پیش کسوت تئاتر، سینما و تلویزیون تقدیم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، مسعود دلخواه نویسنده و کارگردان نمایش بعد از پایان اجرا گفت: امشب مهمانان ارجمندی در اجرای ما حضور دارند که هرکدام از این هنرمندان و منتقدان تاثیر زیادی در عرصه تئاتر داشته اند و لازم است از هرکدام در مراسم ویژه ای تقدیر کنیم. اما امشب در میان ما هنرمند بزرگواری حضور دارد که دارای روحی بزرگ و انسانی است که نزدیک به 50 سال مجدانه در عرصه سینما، تلویزیون و هنرهای نمایشی حضور دارد.

وی ادامه داد: گروه اجرایی نمایش اجرای امشب خود را در آستانه 80 سالگی این هنرمند ارزنده کشورمان به بانو صدیقه کیانفر تقدیم می کند که امیدوارم این هدیه ناقابل برای سالروز تولد ایشان گام کوچکی در ستایش زحمات این هنرمند در عرصه تئاتر باشد.
شایان ذکر است میکائیل شهرستانی، زهرا صبری و امین عظیمی از جمله هنرمندانی بودند که در این اجرا به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند.
برگزاری جلسه نقد و بررسی نمایش ”ارخش”
جلسه نقد و بررسی نمایش "ارخش"  نوشته و کار مسعود دلخواه سه شنبه، 15 اسفندماه، توسط کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر برگزار می شود.
به گزارش روابط دریافتی سایت ایران تئاتر از عمومی مجموعه تئاترشهر، در این جلسه که بعد از پایان اجرا در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود، نمایش "ارخش" در حضور نویسنده، کارگردان، بازیگران و تماشاگران مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است نمایش "ارخش"، هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19 در تالار چهارسو تئاترشهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.
کارگردان و بازیگر نمایش ”ارخش” در دانشگاه تهران 
به دعوت دانشجویان تئاتر در پردیس هنرهای زیبا، دکتر مسعود دلخواه نویسنده و کارگردان نمایش "ارخش" و بیژن زرین بازیگر نقش ارخش شنبه هفته جاری در دانشگاه تهران حضور یافتند و به سئوالات دانشجویان درباره اسطوره آرش کمانگیر و شیوه اجرایی این نمایش پاسخ دادند.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، دکتر فرشاد فرشته حکمت، استاد درس "دیدن و نقد نمایش" تماشای تئاتر پرفورمنس "ارخش" به کارگردانی مسعود دلخواه را به همه دانشجویان این کلاس توصیه کرده بود و از آنها خواسته بود که با نوشتن نقدهای اسطوره ای و بینامتنی، این تئاتر پست مدرن که با رویکردی نو و خلاق، اسطوره آرش را برای تماشاگر امروز به نمایش می گذارد، مورد بررسی قرار دهند.
بر پایه این گزارش در جلسه مذکور دانشحویان نکات مهمی را درباره "اسطوره آرش" آنگونه که در اوستا آمده مطرح کردند و سپس به مقایسه سه رویکرد به داستان آرش، آرش بیضایی، آرش کسرایی و آرش دلخواه "ارخش" پرداختند و در ادامه این جلسه مسعود دلخواه و بازیگر وی بیژن زرین به سئوالات دانشجویان در این رابطه پاسخ دادند./ي2
برچسب ها: کیانفر ، نمایش ، ارخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.