عليرضا سليماني افزود:براي نخستين بار اجراي سيستم مديريت ايمني ترافيک به صورت آزمايشي در محدوده منطقه 4 واقع در شمال شرق تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، وي تصريح کرد: هر سال بيش از يک هزار نفر در تهران بر اثر تصادفات رانندگي جان خود را از دست مي‌دهند و اجراي کامل سيستم مديريت ايمني ترافيک، علاوه بر کاهش چشمگير در تلفات مي‌تواند از بروز بسياري از خسارات مادي و معنوي رانندگي و آثار اجتماعي و اقتصادي مترتب بر آن نيز جلوگيري کند.
 
سليماني علت انتخاب منطقه 4 براي اجراي آزمايشي اين طرح را وسعت زياد و نيز وجود شاخص‌هاي حادثه‌خيزي در اين منطقه اعلام و تأکيد کرد: اين سيستم يک رويکرد منظم به منظور دست‌يآبي به ايمني بيشتر و در عين حال کاهش هزينه‌ها و جلوگيري از اتلاف سرمايه‌هاي ملي است در صورتي که هنوز نوع نگاه به مسأله ايمني به عنوان يک موضوع حياتي انسجام لازم را به دست نياورده است.
 
همچنين مدير کل مهندسي و ايمني ترافيک شهرداري تهران نيز با اعلام اين که اطلاعات دقيق تصادفات در محورهاي حادثه‌خيز منطقه 4 با بهره‌گيري از سامانه ثبت وقايع کامل خواهد شد، گفت: پس از تکميل اين اطلاعات سيستم مذکور تا ارديبهشت سال آينده در شمال شرق تهران از جمله محورهاي امام علي (ع)، رسالت، شهيد صياد شيرازي، دماوند، شهيد باقري و اتحاد اجرا مي‌شود.
 
حسن آقايي از اجراي سراسري سيستم مذکور در 22 منطقه شهر تهران تا نيمه دوم سال آينده خبر داد و خاطرنشان کرد: اجراي اين سيستم به عنوان يک نقطه عطف مي‌تواند در کاهش خطرات نقاط حادثه‌خيز و افزايش ايمني معابر تأثيرگذار باشد.
 
گفتني است هدف از اجراي سيستم مديريت ايمني ترافيک، شناسايي، رتبه‌بندي و کاهش خطرات نقاط حادثه‌خيز است که به کاهش تصادفات رانندگي و تلفات ناشي از آن مي‌انجامد./ز
برچسب ها: نقاط ، تصادف ، شناسایی ، آزمایشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار