به گفته وی این نیروگاه به احتمال زیاد در منطقه آکتائو در غرب کشور ساخته خواهد شد، چرا که زیرساخت‌های این منطقه برای ساخت نیروگاه مناسب است و نیروی کار مناسب نیز در این منطقه وجود دارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، علی رغم تلاش رسانه ها و برخی فعالان سیاسی غرب برای به شکست کشاندن مذاکرات ایران و 5+1 در آلماتی قزاقستان، غربی ها بالاخره متوجه شدند که در مقابل ایستادگی و مقاومت ملت ایران بر حقوق خود نمی توان اقدام خاصی انجام داد و در نهایت، مجبور به کرنش در برابر جمهوری اسلامی شدند.

این موضوع با واکنش های مختلف داخلی و خارجی همراه شد اما به نظر می رسد در داخل کشور میزبان نیز ثمرات جالبی داشته که از دید رسانه ها مغفول مانده است. به عنوان مثال مدیر عامل سازمان ملی تولیدات و صادرات اورانیوم در قزاقستان (قَزاَتُمپروم) از ساخت اولین نیروگاه هسته ای در غرب این کشور خبر داده است.

والری شولیف در جمع خبرنگاران این کشور اعلام کرده که تصمیم سیاسی در خصوص ساخت نیروگاه هسته ‌ای توسط مسئولان ارشد این کشور گرفته شده است و این نیروگاه به احتمال زیاد در منطقه آکتائو در غرب کشور ساخته خواهد شد، چرا که زیرساخت‌های این منطقه برای ساخت نیروگاه مناسب است و نیروی کار مناسب نیز در این منطقه وجود دارد.

وی با یادآوری اهمیت حرکت به سمت تولید انرژی هسته ای تصریح کرده که همه پیشنهادها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار