معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تکیه وزارت نیرو بر فعالیت های بخش خصوصی در صنعت برق کشور است و بخش خصوصی پشتوانه اصلی این صنعت 112 ساله محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد بهزاد در مراسم گردهمایی مدیران ارشد سندیکا صنعت برق گفت: اولین شعله برق در سال 1279 هجری شمسی روشن شد و طی این 112 سال صنعت برق همواره در مسیر رشد و پویایی خود حرکت کرده است.

وی افزود: صنعت برق تا سال 1346 که وزارت برق تشکیل شود توسط بخش خصوصی اداره می شده و پس از آن نیز بخش خصوصی در اداره صنعت برق نقش پر رنگی را ایفا کرده است .

بهزاد با بیان اینکه اساس و تکیه کار در صنعت برق بر اساس فعالیت بخش خصوصی است اظهار داشت: رتبه ایران از نظر ظرفیت نصب شده نیروگاهی و تولید برق طی 10 سال گذشته از 18 به رتبه 14 جهان ارتقا پیدا کرده و در منطقه خاورمیانه در رتبه نخست تولید قرار دارد.

وی افزود: سه کشور ایران، اسپانیا و چین در راس کشور های تولید کننده برق در جهان هستند و ایران از نظر میزان رشد تولید برق در بین 20 کشور جهان در رتبه نخست قرار دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق وانرژی تصریح کرد: هرچه که صنعت برق کشور دارد بر اساس فعالیت بخش خصوصی و این بخش در 30 کشور دنیا حضور فعال دارد.

وی با اذعان به اینکه هم اکنون بخش خصوصی در شرایط سختی قرار دارد وعده پیگیری مشکلات را به اعضای سندیکای صنعت برق را داد .

این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان این که بخشنامه مربوط به تعدیل نرخ ارز برای پیمانکاران صنعت برق مربوط به فاصله نرخ ارز بین ارز مرجع و ارز مبادلاتی است ادامه داد: اگرچه این تصمیم برخی از هزینه های تحمیل شده بر بخش خصوصی را جبران می کند ولی همچنان فاصله زیادی بین ارز مبادلاتی وارز آزاد وجود دارد .

وی افزود: صدور بحش نامه فعلی برای شروع حرکت خوبی بود که باید با تعامل مثبت مشکلات این صنعت برطرف شود.

بهزاد سندیکا صنعت برق را معاونت هماهنگی و بخش خصوصی وزارت نیرو دانست و گفت :از این پس پرداخت ها و پایش سازندگان صنعت برق با نظر سندیکا انجام می شود .

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تولیدکنندگان در شرایط سختی به سر می برند ولی رشد در شراط سخت نمود پیدا می کند.

وی در پایان گفت: با توجه به اقدامات بخش خصوصی در صنعت برق دولت بدهی های زیادی به این بخش دارد که در صدد هستیم با کمک دولت و مجلس ای بدهی ها پرداخت و از بخش خصوصی حمایت کنیم./س

برچسب ها: سندیکا ، صنعت ، برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار