چند فصل متوالی تپه اشرف کاوش شده است متاسفانه اکنون ادامه کاوش ها متوقف و آثار بدست آمده در معرض آسیب است.

شاهین سپنتا پژوهشگر و فعال میراث فرهنگی در خصوص وضعیت کنونی "تپه اشرف" در اصفهان به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: کاوش هایی که در چند فصل متوالی توسط هیئت باستان شناسان انجام شده بود در حال حاضر متوقف شده و نیروهای یگان حفاظت از این تپه محافظت می کند.
وی ادامه داد: آثار بدست آمده از کاوش های قبلی متاسفانه به دلیل روباز بودن در معرض آسیب عوامل جوی قرار دارند و باید برای حفاظت این آثار تمهیداتی از سوی سازمان میراث فرهنگی صورت گیرد.
سپنتا خواستار ادامه کاوش ها در سایت باستانی تپه اشرف شد و تصریح کرد: انتظار ما از میراث فرهنگی آن است که بودجه برای ادامه کاوش ها در "تپه اشرف" اختصاص دهند و فصل های بعدی کاوش را آغاز کند تا دست آوردهای این سایت باستانی تکمیل شود.
وی با اشاره به وعده های داده شده که در گذشته برای تامین کاوش در تپه اشرف گفت: وعده هایی مالی که برای تامین کاوش ها داده شد باید پیگیری و محقق شود.
سپنتا در پایان در خصوص حریم تپه اشرف گفت: حریم تپه باستانی اشرف مشخص است و کسی نمی تواند در آنجا ساخت و سازی انجام دهد و انتظار می رود شهرداری با بازرسان سازمان میراث فرهنگی اصفهان در انجام تعهدات قبلی بیشتری داشته باشد./ي2
برچسب ها: تپه اشرف ، کاوش ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار