نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جزایر سه‌گانه را جزء لاینفک خاک ایران خواند و افزود: هیاتی از این کمیسیون پایان هفته به جزایر سه‌گانه سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور در واکنش به بیانیه وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، گفت: سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جزایر سه‌گانه هیچ ارتباطی به مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس ندارد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، افزود: بدون شک پایان این هفته به جزیره ابوموسی سفر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هرچند کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به معنای واقعی مجلس ندارد اما این اظهارنظر عجیب به مانند این است که ما بگوئیم نمایندگان مجلس عربستان اجازه ندارند از شهر قطیف بازدید کنند.

حقیقت پور این اظهارنظر را دخالت در امور داخلی ایران خواند و یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران به طور قطع با این صحبت‌ها برخوردی جدی می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با تاکید بر اینکه هیاتی از این کمیسیون روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه به جزایر سه‌گانه سفر می‌کند، تاکید کرد: این هیات بدون توجه به اظهارنظرهای مضحکانه وزرای خارجه کشورهای عربحاشیه خلیج فارس مقتدرانه به جزایر سه‌گانه سفر می‌کند.

وزیران خارجه ۶ کشور شورای همکاری خلیج فارس روز یکشنبه ( ۱۳ اسفند ماه) در نشستی در ریاض با صدور بیانیه ای ادعاهای تکراری و بی اساس"اشغال جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک توسط ایران" را مطرح کرده وعلیهبازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایراناز جزیره ابوموسی موضع گرفتند./ب

برچسب ها: اردبیل ، سفر ، به ، جزایر ، سه گانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.