رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان صحنه گفت: در هفته منابع طبیعی (15 تا 21 اسفند) در مجموع 30 هزار اصله انواع نهال در این شهرستان غرس می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
همزمان با فرا آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسم گرامیداشت این روز با حضور امام جمعه، سرپرست فرمانداری و جمعی از مسوولان محلی با کاشت نهال در گلزار شهدای گمنام شهر صحنه برگزار شد.

مراد احمدی افزود: شعار هفته منابع طبیعی امسال ˈمنابع طبیعی سرمایه ملیˈ است بنابراین آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه رکن اصلی و مهم حفاظت از منابع طبیعی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: امروز وجود درختان در حفظ سلامت محیط زیست، بیش از هر عنصر تزئیناتی دارای اهمیت است و وجود آنها در تنوع اقلیم، ایجاد سایه، بهداشت و کنترل ذرات گرد و غبار معلق و سایر آلاینده ها نقش مهمی را ایفا می کند.

احمدی با اشاره به غرس 30 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی اظهار کرد: این تعداد نهال شامل گونه های مختلف مثمر و غیر مثمر همچون صنوبر، سرو شیراز، افرا، زبان گنجشک و اقاقیا است.

وی تاکید کرد: برگزاری مسابقه میان دانش آموزان و افتتاح طرح های آبخیزداری، توزیع بروشور، تراکت و کتابچه فعالیت های بخش های مختلف اداره منابع طبیعی در یکسال اخیر از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در این شهرستان است.

امام جمعه صحنه نیز در این مراسم با تبریک روز درختکاری گفت: همه مردم باید عهد ببندند که نه تنها مانع از دست رفتن جنگل ها و مراتع نشوند بلکه در حفظ و حراست از آنها کوشا بوده و هر سال با کاشت نهال و توسعه فضای سبز، محیط خود را سرسبز و بانشاط تر کنند.

حجت الاسلام
احمد زارعی با قدردانی از حافظان گمنام منابع طبیعی که در سرما و گرما از این نعمت های خدادادی محافظت می کنند، افزود: منابع طبیعی همچون جنگل، کوه، درخت، آب و خاک از نشانه های خداوندی است و این حافظان برای تقسیم سلامتی در بین جامعه از این نعمت ها پاسداری می کنند.

وی اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است که این امر نشان از اهمیت و نگهداری منابع ملی در کشور دارد.

زارعی گفت: خداوند منابع طبیعی را برای هدفی خاص آفریده و انسان از روز اول خلقت تا قیامت اصل و اساسش مبنی و وابسته بر منابع طبیعی است و زندگی و حتی صنعت بدون منابع طبیعی وجود نخواهد داشت./ع

 
برچسب ها: کرمانشاه ، صحنه ، غرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.