عملیات خزانه‌گیری و آماده‌سازی خزانه برنج در سطح 10 هزار و 600 هکتار از زمین های شالیزاری شهرستان آمل انجام گرفت.

مدیرجهادکشاورزی آمل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه در این راستا 2 هزار و 500 هکتار بذرپاشی در سطح زمین های کشاورزی آمل انجام شد، گفت : شخم و شیار شالیزارها همچنان ادامه دارد.

امینی نیاکی با تاکید بر اینکه تاکنون در سطح 27هزار و 900 هکتار از زمین های شالیزاری شهرستان عملیات شخم و شیار انجام شده افزود : از این میزان 9 هزار و 200 هکتار به میزان 5/23 درصد عملیات آب‌تخت انجام گرفته است.

وی تصریح کرد : برای تشخیص میزان کود زمین های شالیزاری شهرستان 12 نمونه آزمون خاک انجام و بیش از 23 تن و 750 کیلوگرم انواع بذر پرمحصول یارانه‌ای نیز خریداری و در آینده نزدیک به کشاورزان تحویل خواهد شد.

مدیرجهادکشاورزی آمل همچنین از شخم و شیار بیش از هزار و 500 هکتار از زمین های شالیزاری منطقه پایین خیابان لیتکوه شهرستان آمل خبر داد و گفت: عملیات شخم و شیار زمین های پایین خیابان لیتکوه شهرستان آمل به میزان 28 درصد از اراضی شالیزاری این منطقه شخم و شیار انجام گرفت.

امینی افزود : با توجه به احتمال خشکسالی در سال زراعی و پیگیری‌های به عمل آمده با امور توزیع و بهره‌برداری آب شهرستان آمل دو آببندان روستای کوسه‌رز در سطح هشت هکتار کاملا آبگیری و روستای گلان در سطح هشت هکتار در حال آبگیری است.

وی تصریح کرد : برای شخم و شیار بهاره زمین های شالیزاری منطقه پایین خیابان لیتکوه در سطح 490 هکتار نیز به میزان 49 هزار لیتر سوخت مصرفی نفت گاز تحویل داده شد./ع


برچسب ها: خزانه گیری ، برنج ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.