عضو کميسيون اقتصادي مجلس چاپ و انتشار اسکناسهای 20 و 50 هزار تومانی را به مثابه دورریختن منابع مالی و نشانگر ضعف نظام پولی کشور دانست.

ايرج نديمي نماينده لاهيجان و سياهکل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر چاپ و انتشار سكنانس‌های 20 و 50 هزار تومانی گفت: چاپ  انتشار اسکناس های درشت در کشوري که تلاش دارد از روش بانکداري و تجارت الکترونيکي استفاده کند، دور ريختن منابع مالی کشور است.

وي در ادامه افزود: كشورهاي موفق در زمینه اقتصاد اين نكته را دريافته‌اند كه چاپ و انتشار اسكناس نوعی هزینه اضافی و زمینه ساز بار مالی مضاعف است و به همین خاطر به دنبال گسترش بانكداري الكترونيكي هستند.


نماينده لاهيجان و سياهکل در پايان خاطرنشان کرد: مسئولان سیستم بانکی و اقتصادی کشور بايد تصميم قاطعی در خصوص چاپ و انتشار اسکناس‌هاي 20 و 50 هزار توماني اتخاذ کنند چرا که چنین اقدامی نشانگر عدم وجود استراتژي روشن در سیستم پولی کشور است.

گفتني است رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی چندی پیش از انتشار اسكنانس‌های 20 و 50 هزار تومانی در صورت موافقت وزارت اقتصاد خبر داده بود.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار