پخش زنده مراسم یادبود "علی اربابی" از رادیو قرآن

مراسم یادبود ششمین سال از درگذشت استاد علی اربابی قاری و مدرس قرآن کریم جمعه 17 اسفندماه به همت گروه اطلاع رسانی و امور مجازی رادیو قرآن پخش می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ در ششمین سالگرد ارتحال  "استاد علی اربابی" مراسم گرامیداشتی در منزل ایشان واقع در لویزان تهران برگزار می شود و رادیو قرآن از ساعت 10:20 صبح این مراسم را به طور زنده تقدیم شنوندگان می کند.  
مرحوم اسـتاد علی اربابی  در سال 1318 در تهران متولد شد و از سن 10سالگی با هدایت مادر و پدر بزرگوار خود که هر دوی این بزرگواران نیز قرآنی بودند، به مکتب‌خانه رفت و از همان زمان، قدم در وادی یادگیری قرآن نهاد.
وی در ســــال 1347 در محضر استاد "خلیل رحمان"که برای آموزش قرائت قرآن از مدینه به ایران آمده بود، تلمذ کرد و در ادامه نیز با حضور در جلسات "استاد مولائی" به میدان فنی قرائت وارد شد.
استاد اربابی با عشق و علاقه ذاتی که نسبت به یادگیری قرآن داشت و با پیگری مجدانه و حضور در محضر اساتید بزرگی همچون "شیخ القراء مصطفی اسماعیل"،"اســـتاد محمود علی البناء"، "استاد احمد رزیقی" و دیگر اساتید بزرگ مصری و همچون ضبط و جمع‌آوری تلاوت‌های این اساتید، امکان یادگیری فنون قرائت قرآن‌کریم را برای جوانان کشور فراهم آورد.
استاد اربابی در طول 37 سال تلاش در مسیر تعلیم قرآن کریم ده‌ها مربی استاد و قاری قرآن تربیت کرد.
این استاد بزرگــــــــوار بافروتنی و صداقتی که داشت همواره مورد علاقه واحترام شاگردان وســایر اساتید علوم قرآنی بود به طوری که جامعه قرآنی متفق‌القول دلیل مانـــدگاری اســـــتاد اربابی را دوری از غرور و تربیت شاگردان بدون هیچ چشم داشـتی می‌دانستند.
 جمعیت بسیاری از مشتاقان کــلام وحی در زمانی که اســـتادمدرس آن کلاس بود در سرکلاس درس وی حاضــــــــر می شدند و با شــــور و اشــــتیاق خاصی به درس استاد گوش فرا می دادند.
 استاد اربابی همــــــواره مــعتقد بود: "بهترین دوست و رفیق همه مسلمانان در هر شغل و صــنفی که هستند قرآن است و کسی که با قرآن مانوس است، قرآن به ا و زندگی‌پر برکت عزت، سلامتی و نعمت میدهد، البته انسی که خالصانه باشد نه از قــــــبل آن بهره شخصی ببریم."
وی در تاریخ۱۷ اسفند ماه ۸۵ پس از تحمل مدت ها رنج و بیماری دارفـــــانی را وداع گفت.
 مراسم گرامیداشت یاد و خاطره "استاد حاج علی اربابی"، استاد برجسته قرآن کریم  جمعه  17 اسفندماه با حضور جامعه قرآنی, قاریان و شاگردانش در  منزل ایشان برگزار می‌‌شود و این مراسم از ساعت 10:20 تا 11:30 به طور زنده  برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود. /ص

برچسب ها: رادیو ، قرآن ، برنامه ، یادبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار