به گفته ی عضو مركز تحقیقات سوختگی تهران از آسیب دیدگان چهارشنبه سوری سال گذشته ، 75 درصد ترقه بازان، 22 درصد تماشاچیان و 3 درصد افراد سازنده مواد محترقه بودند.

دکتر مبین متخصص جراحی فلوشیب، سوختگی و ترمیمی و عضو مرکز تحقیقات سوختگی تهران در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: چهارشنبه سوری جشنی است که قدمتش به صدها سال پيش باز می گردد.

وی افزود: اما آن چه که باعث نگرانی و سوال می شود این است که چرا صدها سال قبل این جشن بدون حادثه برگزار می شد و امروزه تبدیل به یک رخداد فاجعه انگیز شده است.

وی ادامه داد: آماری که ما از بیماران بستری شده بدست آورده ایم الگوی آسیب عمدتاً در سنین 10، 18 و 20 سال بود و 87 درصد مردان را درگیر کرده بود.

مبین تصریح کرد: 54 درصد آسیب ها در اندام فوقانی و دست ها و بیش از 25 درصد از یک انگشت تا مقاطع بالاتر پیش رفته و منجر به قطع دست شده است.

وی با بیان این که حوادث پیش آمده در چهارشنبه سوری لازم می کند که یک توجه عمومی به این قضیه شود گفت: از آمار آسیب دیدگان سال گذشته متاسفانه 22 درصد تماشاچیان ، 75 درصد افرادی که با مواد محترقه بازی می کردند و 3 درصد نیز کسانی که موقع ساخت دچار حادثه شده بودند. شامل می شود.

وی ادامه داد: در بیمارستان مطهری 14 مورد آسیب جدی چشم داشتیم که پس از کنترل کامل سوختگی به بیمارستان های چشم جهت درمان کامل منتقل شدند./ع2
برچسب ها: فاجعه ، فوقانی ، انگشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار