معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به خانواده ها توصیه کرد، هنگام خانه تکانی های نوروزی قفسه داروها را هم پاکسازی کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به خانواده ها توصیه کرد، هنگام خانه تکانی های نوروزی قفسه داروها را هم پاکسازی کنند.

دکتر قباد محمدیبا اشاره به اینکه در این روزها خانواده ها ضمن انجام خانه تکانی و گردگیری عید، حتماً در منازل با کیسه های دارو محتوی قرص، کپسول و یا شربت نیمه مصرف شده مواجه می شوند، توصیه کرد جعبه یا قفسه دارویی خود را سر و سامان دهند.


ویبا بیان اینکه داروهایی که تاریخ انقضاء آنها گذشته را بایداز بسته بندی اصلی خارج نموده و از بین برد، گفت: تاریخ انقضاء داروها معمولا به تاریخ شمسی یا میلادی روی جعبه مقوایی داروها، همچنین در انتهای ورقه های آلومینیومی بسته بندی قرصها و کپسول ها، بر روی شیشه آمپول و ویالهای تزریقی و درخصوص پمادها و کرمهای موضعی بر روی انتهای تیوب پماد و کرم حک شده است.


این متخصص داروسازی از خانواده ها خواست شربت های تاریخ مصرف گذشتهرا در فاضلاب خالی کرده و شیشه های آن را دور بریزیند.

وی افزود: همچنین قطره های چشمی که از باز شدن درب آن یک ماه گذشته است دیگر استریل نمی باشند و باید دور ریخته شوند. آمپولها و سرنگ های تاریخ گذشته را نیز بایددر کیسه زبالهانداخت و معدوم ساخت./ع

 


برچسب ها: کرمانشاه ، بدن ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.