پنج دهه فعالیت سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ویژه‌نامه‌ای به مناسبت هشتمین جشنواره‌‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران بررسی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از جشنواره پويانمايي؛ بر این اساس، «خبرنامه‌ی کانون» نشریه‌ی روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این شماره‌ی ویژه که به سردبیری بهمن عبداللهی تهیه شده، علاوه بر بررسی فعالیت‌ها و تولیدات سینمایی کانون در پنج دهه‌ی گذشته، گزارش کاملی از تولیدات و جشنواره‌های پویانمایی نیز ارایه کرده است.




مدیرعامل کانون در نوشته‌ای نقش تعیین‌کننده‌ی سینما در تربیت نسل آینده تاکید کرده است. علی گنج کریمی معاون تولید کانون و رییس جشنواره پویانمایی نیز یادداشتی درباره‌ی سینمای کانون و جشنواره در این ویژه‌نامه نوشته است.
محسن حموله، مدیرمسوول و سردبیر خبرنامه و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز از تاثیر سینمای کانون بر کلیت جریان سینمای ایران سخن گفته است.
در بخش گفت‌وگوی این ویژه‌نامه نیز گفت‌وگوهایی با محمدرضا کریمی‌صارمی دبیر جشنواره، هادی یقین‌لو سرپرست امور سینمایی کانون و محسن چینی‌فروشان دبیرکل موسسه بین‌المللی سیفژ انجام شده است.
داریوش مهرجویی، علی‌اکبر صادقی، ابراهیم فروزش، رضا حیدرنژاد، حسن آقاکریمی، غلامرضا رمضانی و فاطمه گودرزی از جمله هنرمندانی هستند که در این ویژه‌نامه درباره‌ی خاطرات خود از کار با کانون و سینمای کودکان سخن گفته‌اند.
گفت‌وگو با فاطمه محسنی کارشناس امور بین‌الملل کانون و نسرین میرشب پخش‌کننده‌ی آثار کانون در جهان از دیگر بخش‌های این نشریه است.
بررسی سابقه‌ی فعالیت‌های بخش امور سینمایی کانون به همراه حضور کارگردانان و هنرمندان عرصه‌ی سینما در کانون بخش‌های دیگر این ویژه‌نامه هستند.
گزارش کامل تمامی جوایز کسب‌شده توسط فیلم‌های تولیدی کانون در پنج دهه‌ی گذشته مطلب دیگری است که در این نشریه می‌خوانیم.
نگاهی به شش دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم کودکان برای کودکان در کنار گزارشی از فعالیت استودیوی صدای کانون و 282 سالن نمایش کانون در سراسر ایران، بخش دیگر گزارش‌های این ویژه‌نامه است.
در همین حال، در این ویژه‌نامه مروری شده است بر هشت دوره جشنواره پویانمایی تهران.
در بخش یادداشت نیز تعداد زیادی از هنرمندان عرصه‌ی سینما و پویانمایی، یادداشت‌هایی درباره‌ی سینمای کودکان و سینمای کانون نوشته‌اند.  
بهزاد بهزادپور، محمدعلی طالبی، ابراهیم وحیدزاده، بهرام عظیمی، سیروس حسن‌پور، مسعود کرامتی، پوران درخشنده، حسین محجوب، سیدرضا اورنگ، کیان جوادی، حسن دادشکر، علی‌رضا چیتایی، لیلا میرهادی، احمد عربانی، معین صمدی، مصطفی رحماندوست، نازنین سبحان سربندی، اکبر عالمی، بیژن میرباقری، هاتف علیمردانی، علی‌رضا زرین‌دست، محمدحسین دیزجی، مجتبی صفر علیزاده و هاتف علیمردانی، از جمله چهره‌هایی هستند که در این بخش یادداشت‌هایی از آن‌ها درج شده است.
فیلم‌شناخت، بخش ویژه‌ای است که در این ویژه‌نامه، به معرفی تمامی آثار تولیدشده‌ی کانون در بخش‌های مختلف امور سینمایی پرداخته است. در این بخش، آثار به تفکیک فیلم بلند، کوتاه، عروسکی، پویانمایی و ... فهرست شده‌اند.
این ویژه‌نامه در 96 صفحه به‌صورت تمام‌رنگی همراه با تصاویر خاطره‌انگیزی از تولیدات سینمایی کانون منتشر شده است./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار