تحليل گزارش احمد شهيد، عيادت اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس از حجت‌الاسلام يحيي‌زاده، ماحصل جلسات دو روزه سيزدهمين اجلاس سراسرس خبرگان رهبري، ديدار اعضاء خبرگان رهبري با حضرت آيت‌الله خاتمي، برگزاري همايش دفاع ملي، سخنراني وزير اطلاعات و ... مهمترين رويداهاي خبري روز پنجشنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، گروه سياسي امروز پنجشنبه(17 اسفندماه) خبرهايي مختلفي را در زمينه‌هاي دفاعي امتنيتي، پارلماني، فعاليت احزاب و تشكل‌هاي سياسي، حقوقي قضايي و ... پيگيري و منتشر كرد.


سرخط مهمترين خبرها:

بروجردي در گفتگوبا باشگاه خبرنگاران:
گزارش "احمد شهيد" سياسي بوده و برخلاف واقعيت‌هاست
رئيس كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس با انتقاد از گزارش "احمدشهيد" گفت: اين گزارش سياسي بوده و برخلاف‌هاي واقعيت‌هاي جامعه ما است.

گزارش/
توهم مضحك شيخ‌هاي عرب درباره "جزاير سه‌گانه ايراني" ناشي از كجاست؟
جمعیت ابوموسی بر طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵، برابر با یک هزار و 700 هزار نفر بوده ‌است که بیشتر این ساکنان، شهروندان ایرانی هستند و اقلیت اماراتی که در آن ساکن هستند اما شهروندان ساکن در اين جزایر ايراني به ویژه در ابوموسی غالبا جمعیت جزیره خود را ۷۵ میلیون نفر می‌دانند؛ این بدان معناست که این قطعه نه تنها بخشی تفکیک‌ناپذیر از ایران‌زمین است بلکه خط مقدم سرزمین ایران است.

با حضور در بيمارستان فيروزگر؛
رئيس و اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس از "حجت‌الاسلام يحيي‌زاده" عيادت كردند
رئيس و برخي اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از نماينده تفت و ميبد كه در بستر بيماري‌است، عيادت كردند.

حجت‌الاسلام مير تاجديني در جمع خبرنگاران:
دولت از كانديداي خاصي در انتخابات پيش رو حمايت نمي‌كند
معاون رئيس جمهور در اجراي قانون اساسي گفت: دولت در انتخابات دخالتي نداشته و از كانديداي خاصي حمايت نمي‌كند البته اين شايعات در مورد دولت وجود داشته اما دولت در انتخابات تنها يك مجري انتخابات است.

آیت‌الله کعبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
مجلس خبرگان نهادی عالی علمی و معنوی است/دغدغه‌های خبرگان در مسیر دغدغه‌های ملت و نظام است
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان رهبری نهادی عالی علمی و معنوی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
گزارش ضرغامی درباره نقشه‌های تبلیغاتی و جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب جامع بود
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ریاست سازمان صدا و سیما در سیزدهمین اجلاس خبرگان گزارشی را درباره بحث ماهواره‌ای و نقشه‌های دشمنان در بعد تبلیغاتی و جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی ارائه کرد.

باهنر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
اعلام مواضع و برنامه‌های انتخاباتی "پیروان" در اجلاس سراسری هفته آینده
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره جزئیات جلسه امروز اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان گفت:‌ برنامه‌ریزی برای برگزاری اجلاس سراسری این جبهه مهمترین موضوع مورد بحث و بررسی در جلسه امروز بود.

حجت‌الاسلام آقا تهراني در مراسم بزرگداشت حضرت آيت‌الله خوشوقت:
در فتنه‌هاي آينده خود را به رهبري متصل کنيد
دبير کل جبهه پايداري انقلاب اسلامي با بيان اينکه نبايد حرف مقام معظم رهبري را با راي خودمان توجيه وتفسير کنيم گفت: در فتنه آينده خودتان را با "آقا" تنظيم کنيد.

لاریجانی در همایش دفاع ملی، دفاع همه جانبه:
جمهوري اسلامي ايران الهام بخش كشورهاي منطقه است/ گسترش موج دموکراسی خواهي در كشورهاي اسلامي
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ یکی از عناصر مهم قدرت راهبرد الهام‌بخشی نیروهای مقاومت هستند؛ ابزار مهم رهبر ظرفیت دفاعی کشور بوده و باید قرص و محکم گفت از نیروهای مقاومت دفاع می‌کنیم.

امير سياري در جمع خبرنگاران:
نيروي دريايي ارتش به اقيانوس اطلس هم خواهد رفت/ ناوگان ايران امروز بندر چين را ترك كرد
فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: همان طور كه به اقيانوس آرام رفتيم يعني مي‌توانيم به اقيانوس اطلس هم برويم و اين كار را انجام خواهيم داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي:
حق امضاي "مرتضوي" در تامين اجتماعي بستگي به قانون دارد
معاون اول قوه قضاييه در جمع خبرنگاران در مورد پرونده كهريزك، اجراي احكام متهمان فساد مالي، ماجراي سعيد مرتضوي و پرونده مهدي هاشمي مطالب مختلفي را عنوان كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي:
فتنه جديد در راه است/ دشمن در پي اختلاف بين مسئولان و مردم است
سخنگوي قوه قضائيه گفت: دشمن مي‌خواست بين مسئولان و مردم و بين خود مسئولان اختلاف ايجاد كند و با فشار آوردن به مسائل اقتصادي مردم را ناراضي و آنها را به زعم خودشان به صحنه بياورد.

عسگري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
گزارشگر حقوق بشر در خدمت غرب و منافقين/ گزارش‌هاي مغرضانه "احمد شهيد" نقض حقوق ملت ايران است
يك حقوقدان بين‌المللي گفت: سازمان ملل نبايد فضاي حقوقي ايران را مبتني بر گزارش‌هاي واهي احمد شهيد قلمداد كند و اين در حالي است كه گزارش‌هاي مغرضانه وي حقوق ملت ايران را نقض مي‌كند.

وزير اطلاعات:
فردي كه دشمنان خارجي و ضد انقلاب دنبال كانديداتوري‌اش هستند بدهي‌هاي زيادي به ملت ايران دارد
وزير اطلاعات گفت: برخي رؤسای سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ در دیدارهایی که با من داشته‌اند بارها به گرفتن انتقام از بشار اسد تاکید كرده‌اند، انتقامی که ناشی از حمایت بشار اسد از جریان مقاومت است و باید گفت اوضاع امروز سوریه انتقام غربی‌ها از جریان مقاومت است نه از سوریه.

در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد
مجلس خبرگان تضمین‌کننده تداوم ولایت فقیه است/ هيچ التهابي در فضاي انتخابات پذيرفتني نيست
سيزدهمين اجلاس رسمي خبرگان رهبري شب گذشته با حضور آيت‌الله دري نجف آبادي و معاون اول قوه قضاييه در گفتگوي ويژه خبري بررسي شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری:
به مسئولان برای حل موضوع گرانی توصیه مؤکد کرده‌ام،باید گزارش دهند که چه کرده‌اند؟/ نشانه‌های امید، فراوان و مشکلات قطعاً قابل حل هستند

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار