معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام نوروز، نخستین نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.



حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید جلال حسینی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: این نمایشگاه از 26 اسفند ماه جاری لغایت 15 فروردین ماه در طول شبانه روز آماده پذیرایی از عموم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در ورودی سر درب غربی صحن جامع رضوی است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه در قالب 35 قاب سبک صحیح زندگی به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) معرفی می‌شود، ابراز داشت: سبک زندگی، بخش مهمی از زندگی است که تا کنون به آن کمتر پرداخته شده و مدل دینی آن برای عموم افراد جامعه به روشنی تبیین نشده است.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، صرفه‌جویی، پرهیز از اسراف، کار و تلاش، صله‌رحم، مسجد رفتن، نقش پذیری در خانواده، احترام به بزرگترها، «محبت کردن به فرزندان را برخی از شاخص‌هایی رفتاری عنوان کرد که در نمایشگاه سبک زندگی اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با ابراز تأسف از اینکه هم‌اکنون فرهنگ بیگانه غربی در حال تغییر ذائقه مردم در جوامع مختلف است، گفت: فرهنگ غربی با الگوسازی در پوشش، آرایش، مسکن و معماری، مصرف‌گرایی، سبک ازدواج و آموزش، فرهنگ اسلامی و ایرانی را تحت تأثیر خود قرار داده است، بنابراین باید با توجه به شرایط و مقتضیات زمان، الگویی از منابع فرهنگ غنی اسلامی و دینی استنباط و استخراج کرد.


برچسب ها: نخستین ، نمایشگاه ، سبک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.