براساس اين گزارش حشرات گرده افشان در حال ناپديد شدن هستند و اين براي محيط زيست مضر است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علمي پزشکي خبرگزاري ANSA ايتاليا، حشرات گرده افشان در حال نابودي هستند.

براساس اين گزارش، حشرات وحشي، با ارزش براي گرده افشاني، مانند مگس، پروانه ها و سوسک ها در حال ناپديد شدن هستند و توليد مواد غذايي را به خطر مي اندازد .

اين هشدار از دو مطالعه منتشر شده در مجله علم بدست آمده و هشدار داده است.

کاهش حشرات گرده افشان به دليل تغييرات آب و هوايي، با زمان اوج فعاليت گل ها منطبق و هماهنگ نيست.

از دست دادن زيستگاه طبيعي، لبه جنگل ها و مراتع ، به طور عمده به دليل تبديل اين مناطق به مناطق کشاورزي است .
 
در نتيجه کشت گياهان کمتر توسط حشرات گرده افشان انجام مي شود.
جايگزيني اين حشرات، مثل پرورش زنبور عسل مشکل را حل نمي کند چرا که اين زنبورها با ارائه خدمات گرده افشاني مي کنند، اما نمي توانند جايگزيني براي حشرات وحشي که کارآمد تر هستند، باشند .

در عمل، زنبورها کار خود را ازتوليد گل شروع مي کنند و سپس به ميوه ها و يا دانه هاي بالغ مي رسند که توسعه آنها دو برابر است .

هر گونه کمک در عوض يک منبع از حشرات وحشي قرار دارد و بايد در اقدامي براي حفاظت از اين حشرات بکوشيم.

علاوه بر اين، کارشناسان هشدار مي دهند، که بايد از آفت کش ها محتاطانه تر استفاده کرد چرا که مي تواند حشرات گرده افشان وحشي را از بين ببرد .

اين کشف با تجزيه و تحليل 41 نوع از محصولات در 20 کشور که شامل ميوه و سبزيجات، از جمله گوجه فرنگي، خربزه، آجيل ها، قهوه، ساخته شده بود . ، بدست آمده است.
 
همچنين تجزيه و تحليل داده هاي تاريخي در مورد برخي از محصولات کشاورزي به 800  نوع و در اواخر دهه 70 قرن گذشته، و بين سال هاي 2009 و 2010 . انجام شده است.
 
 اين کشف نشان مي دهد که کيفيت و کميت خدمات گرده افشاني در طول زمان به ويژه به دليل از دست دادن حشرات وحشي کاهش يافته است.

مشخص شد که توليد گل در درختان ميوه در مناطقي کمتر بود که در آن حشرات وحشي کمتر وجود دارد .

بدون اقدام براي حفاظت از حشرات وحشي و حفاظت از زيستگاه آنها به از دست دادن مداوم حشرات گرده افشان وحشي ميانجامد که به احتمال زياد تحت تاثير عملکرد کشاورزي در جهان قرار دارد.

رايج ترين روش براي افزايش بهره وري کشاورزي، مانند تبديل مناطق بيشتر و بزرگتر به زمين هاي قابل کشت و استفاده از آفت کش ها، به افزايش توليد اين محصولات مي انجامد و فراواني و تنوع حشرات وحشي را کاهش مي دهد ./ح
برچسب ها: کشاورزی ، حشرات ، گل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار