همایش معرفی و بررسی تازه ترین اثر برجسته حافظ پژوهی کشور، با حضور استادان، دانشجویان و علاقمندان به حافظ، در تالار دانش دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان برگزار شد.

 



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: در این همایش کتاب "حافظ"، با موضوع زندگی و اندیشه، با حضور اصغر دادبه یکی از نویسندگان این کتاب و چهره ماندگار حافظ پژوهی کشور و همچنین منصور ثروت، علی میرانصاری و حسن اکبری بیرق از اساتید دانشگاه معرفی و نقد و بررسی شد.

شاه محمدی با بیان اینکه تاکنون آثار زیادی در مورد شخصیت حافظ به رشته تحریر در آمده است، افزود: این اثر را مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی منتشرکرده و مهمترین ویژگی این کتاب ، تالیف آن با همکاری 30 نفر از پژوهشگران ایرانی و خارجی است .

معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان به موضوع این کتاب 558 صفحه ای اشاره کرد و افزود : لسان الغیب حافظ شیرازی و آثار او در این كتاب از دیدگاه زندگی روزمره، سبك اشعار، ارتباط با قرآن، هنر و موسیقی، فال از دیوان حافظ و جایگاه این شاعر بلند آوازه در زبان های كردی، اردو، تركی، عربی، آلمانی، فرانسه، انگلیسی، روسی، ایتالیایی و اسپانیایی بررسی شده است.

یاد آور می شود ؛ دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان اولین دانشکده در کشور است که همایش معرفی و نقد و بررسی این کتاب را برگزار کرد.

این همایش به همت معاونت پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان و مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.