نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر نگاه مردم به استفاده از کتابخانه ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

سید سعید زمانیان، در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه های استان چهارمحال و بختیاری افزود: مردم، استفاده کاربردی کتابخانه را به عنوان مراکز مطالعه و قرائت خانه می دانند و لازم است در این موضوع، فرهنگ سازی شود و نوع نگاه مردم به استفاده از کتابخانه تغییر یابد.

وی، در این دیدار با بیان سخنانی در خصوص ارزش مطالعه و تاثیر آن در ارتقای فرهنگ جامعه اظهار داشت: جاذبه کتابخوانی در سن های مختلف، متفاوت است و باید چاپ و نشر کتاب متنوع و متناسب با سن مخاطب باشد تا انگیزه لازم را نسبت به کتاب خواندن در مراجعان ایجاد کند.

زمانیان گفت: تجهیزات، منابع و وضعیت ظاهری کتابخانه ها نیز در جذب مخاطب موثر است که این مهم باید برای توسعه فرهنگ کتابخوانی مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، رفع مشکلات موجود در کتابخانه های عمومی در حوزه سخت افزاری و نیروی انسانی را منوط به اصلاح زیر ساخت ها دانست و افزود: لازم است با چاره اندیشی و تدابیر مسئولان، نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار، با تقدیر از دغدغه مسئولان، نسبت به مسائل فرهنگی و موضوعات کتاب و کتابخوانی، گزارشی از وضعیت کتابخانه های استان چهارمحال و بختیاری، پیشرفت ها و مشکلات موجود ارائه کرد.

صادقی، توجه و همکاری بیشتر مسئولان استانی، به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در رفع مشکلات موجود در کتابخانه ها را خواستار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.