"آهنگ‌سازی، آواز خوانی به زبان ساده" عنوان اثری است از حسن زندباف كه وی متدهای آوازخانی را بصورت نظری برای مخاطب تشریح كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، كتاب حاضر از عناوینی چون شروع كار ، آهنگسازی ، آهنگسازی بسته ، آهنگسای آزاد ، نقطه ، آوازخوانی ، روش آواز – آوازخوانی ، كجا تمرین كنیم ، چه مقدار تمرین كنیم ،‌ هر تمرین چه مقدار از زمان خواهد برد ژیمناستیك نفس ،‌ تمرین نفس و ... تشكیل شده است. 
همچنین در این كتاب شرایط جسمی خواننده، بالا بردن تبحر شنوایی خواننده، آمادگی خواننده و تكنیك‌های ضبط موسیقی برای خواندن در استودیو برای علاقه مندان موسیقی تشریح شده است.
حسن زندباف در دیباچه این كتاب اینگونه نوشته است: «هر سرزمینی ، بیان هنری و فرهنگی خاص خود را دارد و اگر شیوه‌ی بیان موسیقی را بخشی از فرهنگ یك سرزمین بدانیم ، طبیعی است كه متاثر از مسائل اجتماعی و سیاسی درون جامعه است و از فضای بومی خود نشئت می‌گیرد. در غرب برای مهار كردن بیان احساس و موسیقی ،‌ موسیقی را همچون سایر علوم – فیزیك و شیمی – به محاسبه گرفتند ،‌ تا بتوانند احساس انسانی را بهتر قابل درك كرده و از آن گذشته ، شكلی درست و منطقی به آن بدهند.»  
وی در ادامه درباره سختی‌های آواز خوانی نوشته است: «در این كتاب كوشش شده كه به شكلی ساده – البته در حد امكان – مسائل علمی سخت و دشوار را بیان كند ،‌ به خصوص برای خوانندگی كه در ایران بدون هیچ قاعده‌ای انجام می‌شود و سلامت جسمی شخص را به خطر می‌‌‌اندازد.» 
گفتني است؛ «آهنگ‌سازی - آوازخوانی به زبان ساده» تولید دفتر موسیقی حوزه هنری به همراه سی دی توسط انتشارات سوره‌مهر به چاپ دوم رسیده است. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.