استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه گفت: زن مظهر صفات و اسماء الهی است و بیش از 10 صفت خداوند در زن تجلی پیدا می‏‌کند و از این حیث بوده که خداوند زنان را زودتر از مردان مکلف کرده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حجت‏ الاسلام والمسلمین عبدی، درهمایش ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت برگزار شد، در مورد نقش قرآن در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف اظهار کرد: منظور از حجاب تنها رعایت پوشش بانوان نیست؛ بلکه مقوله حجاب، بحثی عمیق و فوق‏ العاده زیبا در اسلام است که باید ریشه‏‌ای به آن پرداخت.

وی افزود: حجاب را نباید تنها به عنوان تکلیف درنظرگرفت؛ زیرا تکلیف بودن یک امر، حس سنگینی را بر دوش آدم می‏‌افکند؛ بلکه باید به این نتیجه رسید که شرافت و ارزش زن، رعایت حجاب را ایجاب می‏‌کند تا از شیرینی و حلاوتی که رعایت حجاب به ارمغان می‏‌آورد، لذت ببرد.

استاد و پژوهشگر حوزه با اشاره به وجود حجاب در قرآن تصریح کرد: قرآن 70 بطن و تجلی دارد که واقعیتش در پس پرده حجاب مخفی است و ما تنها در خدمت ظاهر قرآن هستیم و راهی طولانی برای رسیدن از لفظ به معنای قرآن وجود دارد.

عبدی ادامه داد: حجاب یک شرافت معنوی و ملکوتی است، شرافتی که خدا آن را می‌‏پسندد و ما را مظهر خودش روی زمین قرار داده است همانگونه که 28 پیغمبر ما هر کدام مظهر یکی از اوصاف خداوند هستند، بطور مثال حضرت ابراهیم مظهر صبر خدا، حضرت داوود مظهر قضاوت خدا و... همگی آینه‏‌ای از صفات خداوند هستند.

استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه گفت: دنیا میهمانی خداوند است و همه بندگان در این میهمانی حضور دارن؛ اما با توجه به درجات ایمان خود، مقام‏های مختلفی دارند که با توجه به آن از قرب خداوند برخوردار خواهند شد.

عبدی عنوان کرد: حجاب عامل تشخیص میزان ارزش یک چیز است لذا هر چیزی که دارای سطح بالایی است، خداوند برای آن حجاب درنظر می‏‌گیرد.

وی گفت: خداوند در عالم هستی حجاب را برای موجوداتی قرار داده است که یا دسترسی به عالم اعلی دارند و یا کسانی که قابلیت رفتن به معراج را دارند و هرکس این قابلیت را داشته باشد از حجاب برتری بهره‌‏مند خواهد بود.

استاد و پژوهشگر حوزه در پایان خاطرنشان کرد: زن با وجود خود به زندگی آرامش می‌‏بخشد و تمام نیازهای دنیوی و مادی را با وجود خود از بین می‏‌برد و هیچ موجودی در عالم هستی چنین ویژگی را ندارد، لذا زن مظهر رحمت و رحمانیت خداوند است و این جلوه‏‌ها را نباید جز برای محرمانش آشکار سازد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: گیلان ، حجاب ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.