بسیاری از انسان ها بر این باورند با بالا رفتن سن تمایل برای برقراری ارتباط های جدید کم می شود اما دانشمندان در جدید ترین یافته های خود نشان دادند دوست یابی اولین نیاز در دوره سالمندی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران و به نقل از ساینست دیلی، در واقع جوان ترها نگاه سطحی تری دارند و خیلی زود دوستی بینشان شکل می گیرد اما در سالمندی دوستی ها عمیق تر است در ابتدا برقراری ارتباط برای افراد سخت است اما وقتی دوستی پیدا می کنند اگر احساس کنند که درک متقابل بین آن ها وجود دارد و با یکدیگر همدل هستند و به هم آرامش می دهند دوستی شکل می گیرد اما دلیل اینکه سخت ارتباط برقرار می کنند؛تجربه ای است که در اثر سال ها معاشرت با آدم ها در سالمندان شکل می گیرد.

آن ها سخت تر ارتباط برقرار می کند چون شناخت بیشتری از آدم ها دارند اما وقتی کسی را شناختند با او ارتباط خوبی شکل دادند این ارتباط ماندگار خواهد بود.

برقراری ارتباط با دیگران تاثیر به سزایی در دوره سالمندی دارد.

قربانیان سکته های قلبی و مغزی وقتی در شبکه ای از دوستان و آشنایان قرار می گیرند احتمال بهبودی شان بیشتر شده و کسانی که در دوره سالمندی دوستان بیشتری دارند 50 درصد کم تر به عوارض قلبی و مغزی دچار می شوند./ح
برچسب ها: دوستیابی ، سالمند ، آرامش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۲:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
برای سالمندان یه کمی مشگل تر است ولی اگر دوست خوبی پیدا شود دوامش بیشتر است
آخرین اخبار