فرمانده نيروي زميني ارتش، اين نيرو را داراي ظرفيت‌هاي متعددي در عرصه دانست و گفت: در مديريت بحران با برنامه‌ريزي و تهيه سازوکارهای بسياري از موارد مي‌توانيم به کمک کشورهاي همسايه نيز برويم و نيروهاي مسلح ما قابليت حضور در اين عرصه را دارند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ "احمدرضا پوردستان" در همايش پرستاري و مديريت بحران در نيروهاي مسلح که صبح امروز در ستاد نيروي زميني ارتش برگزار شد، با اشاره به حماسه کربلا اظهار داشت: پس از عاشورا از حضرت زينب(س) سوال شد که عاشورا چگونه بود و ايشان فرمودند در آن‌جا به جز زيبايي چيز ديگري نديدم.
 
فرمانده نيروي زميني ارتش افزود: اولين اقدام دشمنان در صحراي کربلا تحريم اقتصادي بود و آب را بر روي اهل حرم بستند.
 
وي تصريح کرد: از امام سجاد(ع) سوال شد که حضرت زينب چگونه زني بود و ايشان فرمودند عمه‌ام زينب زني پارسا، دائم‌الصلاة و دائم‌الذکر بود که نماز شب ايشان ترک نمي‌شد؛ لذا تربيت ديني و نماز، چنين انسان‌هاي مقاوم و مستحکمی را مي‌سازد.  
 
پوردستان گفت: پرستاري از جايگاه والايي برخوردار بوده و روز ولادت حضرت زينب(س) بهترين روز براي پاسداشت پرستاران است و پاداش پرستاران از پاداش رزمندگان نيز بيشتر است.  
 
فرمانده نيروي زميني ارتش درباره مديريت بحران اظهار داشت: کشورمان يکي از کشورهاي حادثه‌خيز جهان بوده که هر از چند گاهي شاهد حوادثي مانند سيل و زلزله هستيم، اما براي مقابله با اين حوادث طبيعي، ساز و کار مشخصي وجود نداشته و عملا وقتي حادثه‌اي پيش مي‌آيد شاهد بي‌نظمي زيادي هستيم و مديريت صحنه وجود ندارد.  
 
وي افزود: در اين زمينه بايد ساز و کار اجرايي تهيه شده و تمرين‌هاي زيادي صورت گيرد.
 
پوردستان تصريح کرد: در مديريت بحران با برنامه‌ريزي و تهيه سازوکارهای بسياري از موارد مي‌توانيم به کمک کشورهاي همسايه نيز برويم و نيروهاي مسلح ما قابليت حضور در اين عرصه را دارند.
 
فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: در پي بارش برف در چند روز گذشته، شاهد بسته شدن راه خراسان رضوي و خراسان شمالي بوديم و يا آتش‌سوزي‌هاي زيادي را در جنگل‌هاي شمال کشور و يا خرم‌آباد شاهد بوده‌ايم که براي مقابله با اين مشکلات بايد آمادگي قبلي داشته باشيم.  
 
وي افزود: در زلزله بم يکي از اولين نيروهايي که به کمک آسيب‌ديدگان شتافتند، بالگردهاي نيروهاي مسلح بود که در بحراني اين‌چنيني نقش بالقوه دارد، لذا بايد با چنين سازو کاري از اين توان استفاده کرد و نيروي زميني، ظرفيت خوبي براي ورود به اين عرصه دارد.  
 
پوردستان تاکيد کرد: ظرفيت عظيم بالگردي آموزشگاه، چند ده قلاده سگ، بيمارستان‌هاي صحرايي متحرک و... مي‌توانند در خدمت مديريت بحران کشور باشند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: نیروی ، زمینی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار