از جمله فعالیتهایی که در مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی صورت گرفته حذف گرایش طی 2 سال در این مقطع است

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛شجاع ساداتی مسئول کمیته مهندسی شیمی صبح امروز در نشست خبری تحول و ارتقاء محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته های دانشگاهی که در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: کمیته مهندسی شیمی وظایف متعددی را پیش رو دارد چنانچه بازنگری دروس مقاطع ارشد و دکتری و ایجاد رشته های جدید از جمله وظایف این کمیته به شمار می آید.
 
وی در خصوص ایجاد رشته های جدید افزود: کمیته شیمی چه رشته مهم از جمله مهندسی شیمی hsp (ایمنی و بهداشت) و مهندسی شیمی در زیست شناسی را در مقاطع ارشد ایجاد کرده است.
 
وی تصریح کرد: البته در مقطع دکتری به شکل متمرکز برنامه ریزی داشته ایم چنانچه آزمون طراحی شده و دروس مربوط به آن آزمون دکتری بازنگری شده است.
 
شجاع ساداتی به بحث آمایش آموزش عالی اشاره کرد و گفت: در بحث آمایش آموزش عالی بررسی وضعیت موجود و دور نمای آن انجام شده است و البته از جمله فعالیتی که در مقطع کارشناسی در این رشته مهندسی شیمی انجام شده حذف گرایش از مدرک کارشناسی است که طی 2 سال اجرا می شود،  گرایش از مدرک کارشناس است که طی 2 سال اجرا می شود.
 
وی تصریح کرد: در بحث بازنگری ساختار و برنامه های کارشناسی و تصویب آن در گروه ارشد هم تعدیل داشته و هم تعقیل چنانچه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی 21 گرایش و رشته وجود داشته که با بررسی کمیته ها توانستیم به تعداد رشته را به 11 رشته گرایش تعقیل کنیم.
 
وی تصریح کرد: طی 2 سال گذشته بررسی وضع موجود مهندسی شیمی در کشور امروزه این رشته به یکی از رشته های استراتژیک در کشور برسد چنانچه در زمینه های مهم از جمله معدن، صنایع غذایی، بیوتکنولوژی و آبزیان دانشجویان رشته مهندسی شیمی اطلاعات مختلف دارد.
 
البته طی برآوردهایی که صورت گرفته حدود 1 درصد از کل دانشجویان کشور را دانشجویان رشته های مهندسی شیمی تشکیل می دهند که البته در سال 89-90 تعداد دانشجویان این رشته 35 هزار نفر بوده و امروز به 40 هزار نفر رسیده است.
 
وی در ادامه در خصوص اینکه بیشترین دانشجویان رشته های مهندسی شیمی در دانشگاههای آزاد و با سراسری مشغول تحصیل هستند اظهار داشت: در مقطع کارشناسی بیشترین دانشجویان در دانشگاههای آزاد و پیام نور و در مقطع ارشد و دکتری بیشترین دانشجویان در دانشگاه های دولتی در رشته مهندسی شیمی مشغول تحصیل هستند بنابراین با مطالعه تطبیقی که انجام شده می توانستیم رتبه 14 را در رشته مهندسی شیمی در سطح جهان بدست آوریم./ع2
برچسب ها: رشته ، شیمی ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار