با حضور احمدي‌نژاد و رئيس جمهور پاکستان، تا ساعتي ديگر عمليات ساخت خط لوله صلح به طور رسمي آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران، عمليات ساخت خط انتقال گاز "خط لوله صلح" به‌منظور تأمين گاز مورد نياز استان سيستان و بلوچستان، تقويت سامانه گاز در استان هرمزگان و جنوب استان کرمان و همچنين فراهم کردن زمينه صادرات گاز به کشورهاي همسايه از جمله پاکستان، امروز با حضور رئيس جمهوري ايران و رئيس جمهوري پاکستان آغاز مي‌شود.

فاز اول اين طرح به طور 907 کيلومتر خط فاصل عسلويه ايرانشهر با عبور از استان‌هاي بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب استان کرمان و سيستان و بلوچستان نهايتا به شهرستان ايران شهر ختم مي‌شود.
 
عمليات اجرايي اين فاز از سال 1385 آغاز و پس از عبور مناطق صعب‌العبور در سال 1389 تکميل و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

فاز دوم طرح در دو بخش و با هدف توسعه گاز رساني در استان سيستان و بلوچستان و همچنين امکان صادرات گاز به کشورهاي همسايه برنامه‌ريزي شده است.

با احداث اين خطوط زمينه توسعه و رونق اقتصادي، افزايش امنيت ملي منطقه‌اي و گسترش رفاه اجتماعي در اين استان‌ها فراهم خواهد شد.

بخش ديگر فاز دوم طرح که با امضاي قرارداد صادرات ايران به کشور پاکستان عمليات اجرايي آن با حضور مقامات عالي‌رتبه دو کشور آغاز شد، که شامل انتقال گاز صادراتي از ايرانشهر تا نقطه مرزي مورد توافق به طور 320 کيلومتر و قطر 56 اينچ خواهد بود.
 
احمدي‌نژاد صبح امروز وارد چابهار شده و تا ساعتي ديگر وارد محل اجراي اين طرح خواهد شد.

همچنين رئيس جمهور پاکستان نيز دقايقي پيش وارد چابهار شد تا در مراسم آغاز ساخت اين خط لوله حضور يابد. وي در ضيافت نهاري که به همين مناسبت برپا مي‌شود، مهمان احمدي‌نژاد خواهد بود.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: خط ، لوله ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار