موشك‌های كروز "قادر" ضد ناوچه و ضد ناو بوده و می‌توانند ناوهای سنگین را غرق كنند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، موشک قادر با برد بلند 200 کیلومتر، کلاهکي 200 کيلومتري و قابلیت آماده‌سازی و واکنش سریع می‌تواند اهداف دریایی از جمله ناوچه‌ها و ناوهای جنگی و اهداف ساحلی دشمن را منهدم می‌کند.

پس از رونمایی از این موشک، برخی از رسانه‌های غربی مدعی شدند قادر یک موشک خارجی است که ایران تنها یک فروند از آن را در اختیار دارد و با اعلام اخبار دروغ قصد داشتند این موفقیت بزرگ را تحت‌الشعاع قرار دهند.

امروز متخصصان زبده و کارآمد کشورمان با تولید و تحویل انبوه موشک قادر، علاوه بر نشان دادن توانمندی‌های بالای خود در تامین نیازمندی‌های موشکی نیروهای مسلح جمهوري اسلامي ايران، یک‌بار دیگر غرض‌ورزی و دروغ بودن ادعای رسانه‌های غربی را اثبات کردند.

موشك‌های كروز قادر، ضد ناوچه و ضد ناو بوده و می‌توانند ناوهای سنگین را غرق كنند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان  به قدرت تخریب بالای اهداف ثابت و متحرک دریایی، قابليت مانور پروازی، سیستم هدایت و کنترل خودکار، شلیک از روی شناورهای کلاس‌های گوناگون و همچنین سایت‌های ثابت ساحلی، قابلیت آماده‌سازی و واکنش سریع آن اشاره کرد.

پرواز در ارتفاع پایین، قابلیت تخریب بالا، وزن کم و دقت عمل در انهدام اهداف مورد نظر از ديگر ویژگی‌های موشک قادر هستند.

موشک قادر قابلیت شلیک از ساحل و از روی شناور با کلاس‌های گوناگون را دارد و با تجهیز نیروی دریایی به این موشک پیشرفته توان عملیاتی این نیرو به نحو قابل توجهی افزایش يافته است.

هرچه پيش
تر مي‌رويم، اهميت نيروي دريايي براي نظام جمهوري اسلامي، آشكارتر مي‌شود.
(فرماندهي معظم كل قوا)

نیروی دریایی از دیرباز به‌عنوان یکی از عوامل مهم نظامی و اقتصادی، مورد نظر بوده است؛ به‌ویژه در سده‌های اخیر که ابرقدرت‌ها براي حفظ سلطه خود بر جهان، سعی کرده‌اند تا با ایجاد یک نیروی دریایی قوی، امور نظامی و اقتصادی جهان را تحت سیطره خود قرار دهند.

گام‌برداری در مسیر راهبرد ملی به‌منظور دستیابی به اهداف کلان جمهوری اسلامی مستلزم برخورداری از امنیت در حوزه‌های مختلف به ويژه دريا است، زيرا در کشوری دریایی مانند ایران که منافع، اقتصاد و امنیتش با دریاها پیوند خورده، برخورداری از راهبرد دریایی متناسب، حیاتی و الزام‌آور است.

علاوه بر نشان دادن توانمندي و اقتدار نيروهاي مسلح کشورمان در رسيدن به انواع دستاوردهاي نظامي با وجود انواع تحريم‌ها، ساخت تجهيزات دريايي به‌ويژه "قادر" از اهميت ديگري نيز برخوردار است که مروري بر تاکيدات مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) بر اهميت دريا و حفظ لزوم امنيت دريايي آن را مشهود مي‌کند.

گزارش از: مرضيه ارجمندي

انتهاي پيام/
برچسب ها: موشک ، کروز ، قادر ، ناو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۱:۰۴ ۰۱ فروردين ۱۳۹۲
خداروشکر
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۵ ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
دشمنان اسلام را خدا همانگونه که فرموده نادان آفریده و کاملا خودشان مطمئن هستند که این موشک ایرانیست و دارند به خودشان هم دروغ میگویند
آخرین اخبار