رئيس اتحاديه املاک کشوري از کاهش ميزان بانک‌هاي اسلامي و افزايش خريد و فروش تسهيلات در بانک‌ها خبر داد.

مصطفي قلي خسروي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه مسئولان بايد کاهش يا افزايش ميزان تسهيلات را آزاد بگذارند گفت: عد‌ه‌اي معتقد هستند که براي افزايش ميزان توليد مسکن بايد تسهيلات را به سازندگان و يا انبوه‌سازان بدهيم در صورتي که اگر به خريدار واحد مسکوني غير نوساز بدهيم اثر گذاري بيشتر را شاهد خواهيم بود.

وي ادامه داد: انتقال وام از سازنده به خريدار در جامعه انتقادي امروز بايد به راحتي انجام شود تا متقاضيان مسکن در زمينه خريد با مشکل مواجه نشوند.

خسروي با بيان اينکه بسياري از بانک‌ها در کشور اسلامي نيستند افزود: در صورتي که اقدامات بانک‌ها براساس عقود اسلامي صورت گيرد بهره‌وري بيشتري خواهيم داشت.

رئيس اتحاديه مشاوران املاک درادامه اظهار داشت: متاسفانه در بانک‌هاي کشور تسهيلات کمتري به توليدات داده مي‌شود و همين امر خطر جدي بر اقتصاد کشور به شمار مي‌رود.

وي با بيان اينکه متاسفانه خريد و فروش تسهيلات در بانک‌ها افزايش يافته است گفت: حفظ افزايش تورم براي اقتصاد کشور با خريد و فروش تسهيلات چند برابر مي‌شود.

خسروي در ادامه خاطر نشان کرد: بانک‌هاي کشور بايد ميزان سرمايه‌گذاري براي توليدات را چند برابر کنند تا بهره‌وري در اين بخش رشد پيدا کند./عب
برچسب ها: مسکن ، تسهیلات ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار