رئیس شورای رقابت گفت، قیمت های جدید خودرو بر اساس دستورالعمل دیروز شورای رقابت که محاسبه بر مبنای قیمتهای شهریور به علاوه تورم بخشی 6ماه دوم است، تا پایان هفته جاری اعلام می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، جمشید پژویان با اعلام این خبر افزود: شورای رقابت در جلسه دیروز دستورالعمل موقتی برای قیمت خودرو مصوب کرد که بر اساس آن قیمت های خودرو باید به سطح شهریورماه سال جاری به علاوه تورم بخشی 6 ماهه دوم امسال کاهش یابد.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل موقت، در صورتی که نرخ تورم بخشی شش ماهه دوم سال جاری سریعتر از سوی بانک مرکزی در اختیار این شورا قرار گیرد، قیمتهای جدید خودرو حداکثر تا پایان هفته جاری یا اوایل هفته آینده اعلام می شود.

پژویان پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم درمورد نتایج جلسه عصر دیروز شورای رقابت گفته بود: در این جلسه دستورالعملی برای راهنمایی کارگروه خودرو صادر شد و چهارشنبه هفته جاری نیز احتمالا در جلسه‌ دیگری از شورای رقابت دستور ‌العمل قیمت موقتی خودور تعیین و تصویب می‌شود.

وی افزود: این دستور ‌العمل موقتی به این منظور است که تا زمان اعلام قیمت‌های واقعی، خرید و فروش خودرو در بازار متوقف نشود.

رئیس شورای رقابت در مورد زمان تعیین قیمت واقعی خودرو بیان کرد، تا 21 روز کاری دیگر قیمت‌های واقعی توسط شوری رقابت پس از بررسی‌های انجام شده اعلام خواهد شد.

به گزارش تسنیم، بر اساس مصوبه دیروز شورای رقابت، مصوبه قبلی دولت مبنی بر فروش خودرو به قیمت‌های تجاری لغو شد و خودروسازان باید منتظر تعیین قیمت‌های جدید خودرو باشند.

این در حالی است که صبح دیروز خودروسازان در اقدامی پیش دستانه که از آن به راهی برای دورزدن قانون تعبیر شد، اعلام کردند که قیمت‌های خود را 500 هزار تا 4 میلیون تومان کاهش می دهند که در مقابل افزایش قیمت 7 میلیون تا 48 میلیون تومانی سال جاری رقم ناچیزی به شمار می رود و مورد پذیرش نیست.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار