شهردار اردبیل از غرس یكصد هزار اصله درختچه زینتی و بیش از 300 هزار اصله شمشاد و ترون در سال جاری در شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / صدیف بدری افزود: ترون متناسب با شرایط اقلیمی شهرهای ایران بوده و زیبایی بیشتری نسبت به سایر روییدنی ها دارد.

وی گفت: كاشت بیش از سه میلیون بوته گل فصلی در انواع مختلف در سطح شهر كه در مركز تولید گل و گیاه شهرداری و با صرفه جویی بیشتر در هزینه و با كیفیت بیشتری تولید شده و نیز تهیه و كاشت بیش از 30 هزار اصله نهال متناسب با اقلیم اردبیل در سطح شهر از دیگر اقدامات مهم شهرداری در زمینه توسعه فضای سبز است.

شهردار اردبیل اظهار كرد: در روزهای اخیر خاك مرغوب نباتی در اختیار همشهریان ساكن مناطقی چون شهرك مخابرات ، كشاورزی و فاز سوم كارشناسان اردبیل كه قصد كاشت نهال و گل و گیاه در محوطه منازل خود را دارند گذاشته شده كه این اقدام در توسعه فضای سبز در املاك شخصی شهروندان تاثیرگذار خواهد بود.

بدری همچنین به اجباری شدن اختصاص 15 درصد فضای باز به ایجاد فضای سبز در ساختمان های مسكونی كه در زمان صدور پروانه نیز لحاظ می شود اشاره كرد و افزود: اولویت كاری شهرداری اردبیل توسعه فضای سبز در مناطق كم برخوردار شهر در سال آینده می باشد.

وی گفت: كاشت بیش از 30 هزار اصله نهال و درخت برای سال 92 پیش بینی شده كه بلافاصله پس از مساعد شدن شرایط جوی نسبت به كاشت نهال اقدام خواهد شد.

وی از ارائه 1500 اصله نهال مثمر به شهروندان برای كاشت در محوطه حیاط منازل خود در سال آینده خبر داد و با اذعان به ایجاد پارك ویژه نوزاد در شهرك كوثر افزود: به اسم هر نوزاد متولد شده در شهر با همكاری والدین یك اصله نهال در این پارك كاشته می شود كه در بحث فرهنگ سازی توسعه و حراست از فضای سبز گام مهمی است/س

برچسب ها: اردبیل ، غرس ، درختچه ، زینتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.