عضو انجمن فولاد گفت: با جلوگيري از صادرات محصولات فولادي احتمال کاهش 10 درصدي مصرف فولاد در سال آينده در کشور زياد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حميدرضا طاهري زاده نايب رئيس هيئت مديره انجمن فولاد ايران در يک نشست خبري درباره عملکرد فولادي کشور در سال جاري گفت: جايگاه محصولات فولادي کشور در بازارهاي خارجي در سال جاري  ناموفق بوده و این امر به دلیل شدت گرفتن نوسانات نرخ ارز و کمبود منابع مالي براي خريد مواد اوليه صورت گرفته است.


وي افزود: در حال حاضر دغدغه اصلي توليدکنندگان فولاد در کشور عدم صادرات محصولات فولادي بوده که تا به امروز هيچ کار مثبتي در جهت رفع اين مشکل صورت نگرفته است. 


نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه ارز بسیار کمی بابت واردات فولاد اختصاص یافته است، گفت: تولید فولاد خام در کشور روبه افزایش است و سال آینده واردات فولاد کمتر خواهد شد.


وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی مناسبی برای افزایش صادرات فولاد صورت گیرد، ادامه داد: مقرر شد آمار و فهرستی برای صادرات فولاد به کشورهای هدف در اختیار وزارت صنعت قرار گیرد.


طاهری زاده ادامه داد: در زمینه واردات مواد اولیه نیز با گمرک جلساتی برگزار شده که امیدواریم به نفع تولیدکنندگان تمام شود.


همچنين درادامه اين نشست رضا شهرستاني، رییس هیات مدیره ماهکارفلز نیز در این نشست خبری با بیان اینکه مصرف فولاد در کشور، سال آینده روندی کاهشی خواهد داشت، گفت:‌ کاهش واردات در سال آینده ادامه دارد که این مسئله فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان داخلی است تا تولید خود را افزایش دهند.


وی از احتمال کاهش 10 درصدي مصرف فولاد در سال آينده خبر داد و اظهارداشت: در حال حاضر مصرف فولاد براي کارها و پروژه هاي عمراني با 2 درصد کاهش همراه بوده که در سال آينده با افزايش تحريم ها و عدم حمايتهاي کافي احتمال کاهش 10 درصدي مصرف فولاد اتفاق افتد.


شهرستانی ادامه داد: براي جلوگيري از اين وضعيت از دولت مي خواهيم تا جلوي صادرات را باز کند تا از اين طريق بتوان توجيهي براي افزايش توليد ايجاد گردد.


وی کندی اجرای طرحهای عمرانی را دلیل اصلی کاهش مصرف فولاد در کشور عنوان کرد و افزود: در 11 ماهه امسال مصرف فولاد در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش یافت که پیش‌بینی می‌شود این روند در سال آینده نیز ادامه یابد./عب

برچسب ها: فولاد ، مصرف ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار