مسئول اورژانس بیمارستان امام خمینی گفت:تامین نیرو مشکل اورژانس بیمارستان امام خمینی را حل نمی کند بلکه باید فرآیند ها تغییر کند.

دکتر طالبیان، رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی و متخصص طب اورژانس بیمارستان امام خمینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  ما باید اورژانس بیمارستان هایمان را طوری مدیریت کنیم که بیماران در هر ساعت از شبانه روز که به بخش اورژانس مراجعه می کنند خدمات برابری را دریافت کنند در واقع این طور نباشد که یک بیماری که صبح به اورژانس مراجعه می کنند خدمات تخصصی بگیرد ولی یک بیمار که نیمه شب به اورژانس مراجعه می کند از این خدمات محروم باشد.

بنابراین ما باید فرآیندهایمان را طوری ببینیم که ارائه خدمات در اورژانس به صورت 24 ساعته در کل کشور برابر باشد.

وی در خصوص اورژانس بیمارستان امام خمینی عنوان کرد: به طور متوسط روزانه 150 مراجعه کننده به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی داریم.

باید توجه داشت که فرق اورژانس بیمارستان امام خمینی نسبت به دیگر اورژانس این است که این اورژانس یک مرکز ریفرال است یعنی اگر در مراکز استان ها نتوانند به یک بیمار خدمات تخصصی ارائه کنند این بیمار را به بیمارستان امام ارجاع می دهند.

طالبیان افزود: حدود 30 تا 40 درصد بیمارانی که به اورژانس بیمارستان امام خمینی مراجعه می کنند از مراکز استان ها هستند بنابراین ما چنین بیمارستانی با موقعیت بیمارستان امام خمینی در کشور کم است چرا که این بیمارستان یک مرکز پاسخگو به بیماران ایدز، پیوند، عفونی، بی خانمان، سرطانی است و همین تعدد خدمت رسانی باعث افزایش میزان مراجعه به این بیمارستان شده است.

وی با بیان این که اورژانس بیمارستان امام خمینی دارای 30 تخت می باشد خاطر نشان کرد: مشکل اورژانس بیمارستان امام خمینی با تامین نیرو حل نمی شود در راستای فرآیند باید تغییر کند./ح

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار