منطقه زیبا و ییلاقی جواهردشت دامن سبز خود را در رودسر و سرزمین رویایی گیلان گسترانده است و با دلربایی گردشگران را به طرف خود می‌کشاند.


 منطقه زیبا و ییلاقی جواهردشت دامن سبز خود را در رودسر و سرزمین رویایی گیلان گسترانده است و با دلربایی گردشگران را به طرف خود می‌کشاند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،این شهرستان زیبا در شرق گیلان قرار دارد و سومین شهر وسیع استان است که از شمال به دریا، از جنوب به سلسله جبال البرز، از شرق به مازندران و از غرب به لنگرود منتهی می‌شود.


مردم رودسر گیلک هستند و با زبان گیلکی و لهجه «بیه‌پیش» تکلم می‌کنند و مذهب شیعه جعفری و اثنی‌عشری دارند و در مهمان‌نوازی شهره هستند.

برنج، چای، حبوبات، مرکبات، گندم، جو، فندق، گردو، گل‌گاوزبان، انواع سبزی و ابریشم جزو محصولات تولیدی شهرستان رودسر است.

رودسر دارای جاذبه‌های تاریخی ‌گردشگری نظیر منطقه سفید‌آباد با آبشار زیبا، ساحل بسیار زیبا، منطقه جنگلی و کوهستانی سرولات، چشمه آب‌ معدنی سجیران، کاخ نهارخوران، منطقه سیاهکل‌رود، گنبد هشت ضلعی پیرمحله مربوط به دوره کیاییان و ... است.

 

منطقه ییلاقی جواهردشت از جمله مناطق بکر و بی‌نظیر گیلان است که در 26 کیلومتری روستای سیاهکل‌رود رودسر قرار دارد و دارای طبیعتی بکر، دشت‌های وسیع و سرسبز، هوای پاک و سکوت دل‌انگیز و وصف‌ناپذیری است.

جواهر دشت در زمستان به دلیل بارش سنگین برف خالی از سکنه است.

هر ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به این منطقه زیبا مسافرت می‌کنند و لحظات شاد خود را در طبیعت دل‌نشین جواهردشت می‌گذرانند.

فاصله سیاهکل‌رود تا جواهردشت از بین جنگل‌های انبوه و درختان سر به فلک کشیده و رودخانه، دره و کوه می‌گذرد و برای رسیدن به جواهردشت باید از افراد راه‌بلد محلی استفاده کرد.

 

رودسر جاذبه‌های زیارتی زیادی دارد که شامل بقعه متبرکه یحیی دلیجان، آقا سیدمحمد، آقا سیرنصرالدین، آقاسید مرتضی، سیده بی‌بی سکینه و ... از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است.

سفالگری، سرامیک‌سازی، چادرشب‌بافی، نمدمالی و تولیدات پشمی از جمله صنایع دستی و سوغات شهرستان زیبای رودسر است که گردشگران و مسافران آنها را به یادگار خریداری می‌کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار