قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از تشرف بیش از 7میلیون زائر در ایام سال جدید به حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سیداحمد علوی در نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته در ایام نوروز، 7میلیون نفر به منظور پابوسی مرقد امام هشتم(ع) به حرم مطهر مشرف شدند که امسال پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد افزایش یابد.
وي به بودجه 892میلیارد تومانی سال92 آستان قدس اشاره کرد و افزود: 75درصد این بودجه صرف ارائه خدمات به زائران امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی، توسعه صحن‌ها و رواق‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی و تبلیغی می‌شود.
علوی خاطرنشان کرد: 60درصد بودجه عمرانی و 40درصد جاری است و این بودجه شامل سازمان اقتصادی آستان قدس نمی‌شود و این سازمان بودجه جداگانه‌ای دارد.
وی با تاکید بر اینکه آستان قدس هیچ بودجه‌ای را از دولت دریافت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: دولت، سالانه مبلغی را به عنوان اجازه زمین‌های متعلق به آستان قدس رضوی، به حساب این اداره واریز می‌‌کند.
علوی در ادامه به برخی ردیف‌های بودجه سال92 آستان قدس اشاره کرد و گفت: بودجه سال آینده اماکن متبرکه، 62میلیارد تومان در نظر گرفته شده که شامل خرید 7میلیارد تومان فرش دست‌بافت، 3میلیارد و500 میلیون تومان خرید فرش ماشینی، 3میلیارد و800میلیون تومان هزینه خدمات فرش، 4میلیارد و 300میلیون تومان به منظور خرید لیوان و پلاستیک کفش است.وی همچنین از بودجه 930میلیون تومانی به منظور معطرکردن اماکن متبرکه، 7میلیارد و800میلیون تومانی نظافت و بهداشت و یک میلیارد تومانی وسیله‌های حمل‌ونقل زائر خبر داد. علوی اظهار داشت: در سال آینده 40میلیارد تومان صرف اجرای برنامه‌ها و طرح‌های ورزشی خواهد شد که تکمیل و مسقف‌کردن استادیوم آستان قدس نیز در همین راستا صورت خواهد پذیرفت.وی در ادامه به موضوع ساخت واحدهای اقامتی ارزان‌قیمت در اطراف حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: ساخت 5هزار واحد اقامتی ارزان‌قیمت در اطراف حرم رضوی در حال انجام است که آستان قدس نیز در آن مشارکت دارد/س

 

برچسب ها: حرم ، رضوی ، ایام ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.