ورود نگاه هنری به عکاسی خبری در جذب مخاطب نسبت به گذشته موثر است.

یلدا معیری، عکاس خبری در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران در خصوص جایگاه عکاسی در مطبوعات ایران گفت: مدیران ارشد مطبوعات نسبت به عکاسی به طور خاص و امور هنری به طور عام دانش و آگاهی لازم را ندارند.
وی افزود: مدیران هنری که لازمه مطبوعات هستند به دلیل ناآگاهی مدیران ارشد نسبت به مسائل هنری هیچ جایگاهی در مطبوعات ندارند.
معیری با اشاره به تفاوت عکاسی خبری با مستند عنوان کرد: عکس خبری در لحظه حرکت می‌کند و اگر در زمان خودش استفاده شود دیگر جایگاهی در رسانه ندارد.
وی افزود: عکاسی مستند با وجود داشتن کاربر جزئی توجه بیشتری به مسائل و دغدغه های اجتماعی دارد.
معیری با اشاره به حرفه ای شدن عکاسان ایران عنوان کرد: تولیدات عکس و کیفیت آن نسبت به گذشته رو به پیشرفت است ولی با توجه نداشتن دانش عکاسی در مدیران ارشد شاهد منتشر نشدن آن در مطبوعات هستیم.
وی با اشاره به استقبال عکاسان از ژانر مستند اجتماعی عنوان کرد: عکاسان وقتی نتوانستند با مشکلات گریبانگیر مطبوعات خود هماهنگ کند به سراغ عکاسی مستند رفتند.
معیری با اشاره به بیشتر شدن جنبه هنری عکس های خبری اظهار داشت: سالیان گذشته عکس های ساده خبری فضای رسانه ای کشور را تحت الشعاع خود قرار داده بود و به علت استقبال کم مخاطبان این نوع عکس ها عکاسان به سمت تولید آثاری ویژگی هنری و مخاطب پسند رفتند.
وی در خصوص استقبال عکاسان از جشنواره ها گفت: تفکر جشنواره ای در میان عکاسان نه تنها مشکلی ندارد بلکه به رشد عکاسان نیز کمک می‌کند.
وی در پایان عنوان کرد: با وجود اینکه در مطبوعات اولین دبیر خانه بودم ولی مشاهده می شود که مدیران در نگاه به زن و مرد نسبت به مسئولیتهای بانوان در مطبوعات تفاوت قائل اند./ص
برچسب ها: نگاه هنری ، عکاسی ، مخاطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار