"محمد حسين ضيا" در مقاله اي تحت عنوان "انتخابات رياست جمهوري بعدي و مشاركت سرنوشت ساز مردم ايران" با اذعان به وجود دموكراسي در كشورمان اشاره مي كند كه نتايج انتخابات رياست جمهوري در ايران تا آخرين لحظات مشخص نخواهد شد و اين خود نشان دهنده وجود "مردم سالاري" در جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه گاردين ؛ نويسنده با اذعان به وجود فضاي آزادانه در ايران و انتخابات در كشورمان اشاره مي كند كه "راي دهي در ايران "اجباري" نيست و ايرانيان به خواسته خود در انتخابات شركت مي كنند." نويسنده مقاله به مفيد بودن ادغام انتخابات بخش هاي مختلف اشاره دارد و مي افزايد "در انتخابات پيش روي ايران اقدامي مثبتي صورت گرفته و آن برگزاري همزمان انتخابات رياست جمهوري و انتخابات شهر و روستا خواهد بود كه خود مشاركت عمومي در انتخابات را تقويت خواهد كرد." 

نويسنده با اذعان به وجود "مردم سالاري" در كشورمان مي افزايد "بهرنگ، يك دانشجوي علوم سياسي با تجربه حضور در انتخابات و فعاليت هاي انتخاباتي مي گويد "رقابت انتخاباتي در شهرهاي اصلي ايران و روستاها بسيار تنگاتنگ است. بنابراين در زمان برگزاري انتخابات تا آخرين لحظات نتيجه انتخابات مشخص نمي شود." 

نويسنده در ادامه به مشاركت حداكثري ملت ايران در انتخابات پيش رو اذعان مي كند و به مصاحبه خود با يكي از شهروندان تهراني اشاره مي كند و مي افزايد "احسان 30 سال دارد، يك بسيجي است و به تازگي ازدواج كرده است. پدر او بازنشسته است و پيش تر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خدمت كرده است. احسان معتقد است كه اظهارنظر كشورهاي غربي در مورد وضعيت اقتصادي ايران كذب است و در اين باره مي افزايد "اگر كمي مشكل در زمينه اقتصادي وجود داشته باشد اين مسئله طبيعي امروز جهان در بحران اقتصادي به سر مي برد و دولت ما تقصيري ندارد." 

                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار