رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان گفت: پنج میلیارد ریال تسهیلات بانکی به کارخانه ماکار انی شیروان از محل اعتبارات سفر رهبری به استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علیرضا غیرتمند بابیان این مطلب، محل تامین این اعتبار بانک ملی اعلام کرد.

وی با اشاره به این که ظرفیت تولید کارخانه ماکارونی شیروان روزانه 10 تن است، افزود: با ارائه طرح توسعه و اجرای آن در این کارخانه علاوه بر افزایش سه برابری تولید، تحول خوبی در صنعت شهرستان و زمینه اشتغال جدید برای 20 نفر فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارخانه ماکاروانی شیروان امسال به عنوان تعاونی برتر و صادر کننده فعال استانی انتخاب شده است، گفت: اکنون این کارخانه تنها کارخانه فعال استان است و محصول تولیدی آن به کشورهای ترکمنستان، افغانستان و تاجیکستان صادر می شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان تولید سالانه کارخانه را سالانه سه هزار تن اعلام کرد و افزود: سالانه 80 درصد از این میزان تولید کارخانه معادل دو هزار تن به کشورهای مزبور صادر می شود.

غیرتمند با اشاره به اینکه این کارخانه در سال 74 مجوز ساخت دریافت کرده و در سال 79 نیز به بهره برداری رسیده است، گفت: در سال 82، سه میلیارد ریال بدهی کارخانه بجا مانده از سال های قبل تسویه شد.

وی افزود: اکنون این کارخانه علاوه بر تولید انواع ماکاروانی میله ای و فرمی در بخش بسته بندی آبنبات و حبوبات فعالیت دارد و به طور مستقیم برای 50 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر کارخانه ماکاروانی شیروان نیزگفت: امسال از محل صندوق توسعه تعاون استان 25 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح توسعه این کارخانه مصوب شده و تاکنون تخصیص نیافته است.

ولی محمد شیرزادی با بیان اینکه بیشتر تجهیزات این کارخانه فرسوده است، افزود: اعتبار مصوب شده در بخش تجهیزات کارخانه، افزایش تولید و اشتغالزایی هزینه خواهد شد./س

برچسب ها: اعتبار ، تخصیص ، کارخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.