استاندار خراسان رضوی از آمادگی کامل استان برای پذیرایی از زائران نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسین فروزان مهر در مراسم مانور سراسری خدمت و اطلاع رسانی دستگاه های خراسان رضوی در محل کمپ غدیر مشهد در سخنانی گفت: همه ساله خراسان رضوی میزبان خیل گسترده زائران رضوی است و ستاد تسهیلات زائران نیز با برنامه ریزی‌های گسترده برای رفاه حال زائران در استان در حال فعالیت است.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز اول فروردین ماه در حرم مطهر رضوی بیان کرد: آغاز بهار با قدوم ولی امر مسلمین در خراسان رضوی آغاز می‌شود که این عیدانه حضرت رضا (ع) است که خراسانی‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند.

فروزان مهر در ادامه خاطر نشان کرد: کاهش تلفات جاده‌ای یکی از دغدغه‌های حضرت آقا است که تدابیر لازم اندیشیده شده که سال ۹۲ نیز خراسان رضوی در این زمینه همچون ۹۱ رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

استاندار خراسان رضوی امنیت، استقرار و تردد و ترافیک را سه مؤلفه مهم استان برای نوروز ۹۲ برشمرد و تصریح کرد: در خصوص تردد و ترافیک با تصمیمات اتخاذ شده از امروز طرح زوج و فرد خودرو‌ها با همکاری ۴۰۰ نیروی پلیس راهبر و با اطلاع رسانی به سایر استان‌های کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: برای اسکان و استقرار زائرین نیز ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد اقامتی شامل هتل آپارتمان، کمپ، مدارس و زائرسرا‌ها در استان و به ویژه مشهد آماده فعالیت هستند.

فروزان مهر در خصوص امنیت داخل شهر‌ها و جاده‌ها یادآور شد: برای این تأمین امنیت نیروهای هلال احمر، راهداری، اورژانس و دیگر دستگاه‌های مرتبط به صورت صد درصدی آمادگی دارند تا با استقرار در موقعیت‌های پیش بینی شده، برای حفظ امنیت تلاش کنند.
فروزان مهر خطاب به دست اندرکاران و مسئولان اجرایی خدمات دهی به زائران رضوی در نوروز 92 بیان کرد: اقدامات شما در تعطیلات نوروز مورد توجه خدا است و در پیشگاه حضرت حق گم نمی شود.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که« زحماتی که عزیزان در ایام تعطیلات برای مسافرین نوروزی می کشند یکی از خیرات خوبی است که همواره برای خود و خانواده ذخیره می باشد» گفت: مانور خدمت برای آمادگی کامل دستگاه های اجرایی استان امروز برگزار می شود و در این راستا و برای خدمت دهی بهتر به زائران 70 ناظر که نمایندگان ویژه استانداری هستند در استان فعالیت می کنند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به آمادگی استان برای پذیرایی از زائران و گردشگران سراسر کشور بیان کرد: طبق کارهای صورت گرفته پیش بینی می شود در نوروز 92 تعداد زائران نوروزی تا 15 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد./س


برچسب ها: خراسان روی ، نوروز ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.