رئيس‌جمهور سازماندهي، گسترش و تثبيت طرح پزشك خانواده را يكي از مهمترين اقدامات در حوزه بهداشت كشور دانست و گفت: وزارت بهداشت طرح پزشك خانواده را به سرعت ساماندهي و اجرايي كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور با حضور در جلسه علني امروز(يكشنبه) بهارستان در دفاع از صلاحيت محمدحسن طريقت منفرد وزير پيشنهادي بهداشت، درمان آموزش پزشکي ضمن عرض تبريک به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت زينب (س) و آغاز سال جديد به ملت ايران گفت: از خداي متعال سالي سرشار از خير و برکت و سلامتي و عزت و پيروزي مسالت دارم.
 

وي در ادامه افزود: وزارت بهداشت و درمان از وزارتخانه‌هاي بسيار مهمي است که سلامت جامعه و نشاط آن بستگي تام و تمام به نوع کارکرد و برنامه‌هاي  اين وزارتخانه دارد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: يک جامعه اسلامي بايد با جامعه‌اي سالم، بانشاط، سرزنده و اميدوار باشد، در طول دهه‌هاي گذشته به خصوص بعد از انقلاب اسلامي کارهاي بسيار بزرگي در حوزه سلامت و در حوزه بهداشت و درمان کشور انجام شده است.

رئيس جمهور افزود: امروز به لحاظ تقويت نيروي انساني، توليد داروها، استفاده از شيوه‌هاي جديد و پيشرفته درمان، گسترش امکانات و تجهيزات بهداشتي و درماني در سرتاسر کشور کارهاي بسيار ارزشمندي انجام شده و در خدمت ملت بزرگ ايران قرار گرفته شده است.

وي تصريح کرد: اما براي رسيدن به يک نظام بهداشت و درمان مطلوب هنوز بايد کارهاي بزرگي انجام گيرد، يکي از مهمترين کارها سازمان دهي و گسترش و تثبيت نظام پزشک خانواده است، علي رغم اين که پزشکان عمومي به لحاظ تعداد و به لحاظ مسئوليت بايد بار سنگين‌تري از سلامت و بهداشت را بر دوش بگيرند متاسفانه امروز کمترين نقش به آن‌ها داده شده و در نتيجه هزينه‌هاي سلامت ، هزينه‌هاي بهداشت روز افزون بر دوش مردم سنگيني مي‌کند.

رئيس‌قوه مجريه ادامه داد: طرح پزشک خانواده معکوس‌کردن هرم توزيع مسئوليت‌هاي بهداشت و درمان بر دوش نيروي انساني فعال اين بخش است يعني بايد بار اصلي بر عهده پزشکان عمومي باشد و يک پايش مستمر از سلامتي مردم و روند بهداشت و درمان مردم اتفاق بيفتد و ثبت و مستند شود.

وي ادامه داد: طرح پزشک خانواده در دستور کار دولت است و در قانون برنامه پنجم هم به آن اشاره شده، وزارت بهداشت بايد به سرعت اين طرح را اجرايي و سازماندهي کند چرا كه اجراي اين طرح هم به کاهش هزينه‌هاي مردمي‌ مي‌انجامد و هم کاهش هزينه‌هاي ملي و دولت.

احمدي‌نژاد در ادامه اظهار داشت: علاوه بر آن تکميل چرخه توليد دارو در کشور و قطع وابستگي به واردات دارو و تجهيزات پزشکي است که بايد وزارت بهداشت اين کار را پشتيباني کند تا اين مشکل مرتفع شود.

وي ادامه داد: نظارت برتعرفه ها و کنترل شيوه‌هاي بهداشت و درمان، رسيدگي به برخي مسائلي که در اين حوزه وجود دارد نيزبر عهده وزارت بهداشت و درمان است.

رئيس‌جمهور در پايان خاطر نشان کرد: محمد حسن طريقت از پزشکان مومن و متعهد هستند و ان شاالله که با بررسي برنامه کاري وي سوابق تحصيلي و اجرايي که در اختيار شما قرار گرفته است با راي بالا بتواند به عنوان وزير بهداشت و درمان تاييد شود.   
انتهاي پيام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار