محمودی در تشریح عملکرد فرهنگی، ورزشی استان گفت: سال 91 سال موفقی برای ورزش آذربایجان شرقی بود و حضور ورزشکاران استان در المپیک 2012 و افتخارات تیم فوتبال تراکتورسازی از مهمترین دستاوردهای استان بود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، وی در پیام تبریکی به مناسبت فرارسیدن سال جدید، ضمن تقدیر از یک سال تلاش و کوشندگی خدمتگزاران صدیق ورزش تصریح نمود: سال 92 آغازی بر توسعه ورزش، اتمام و ساخت پروژه های عمرانی، توجه به جوانان و توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در آذربایجانشرقی خواهد بود.

در پیام تبریک محمودی آمده است: ابتدا وظیفه خویش می دانم به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش آذربایجان شرقی از حمایت ها و همراهی های تاثیر گذار دولت خدمتگذار، دکتر محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان، دکتر احمد علیرضا بیگی استاندار ورزش دوست آذربایجان شرقی، معاونین، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تمام عزیزانی که با طرح های کلان و توسعه ای ورزش در طول یک سال اخیر یار و همراه بوده اند تقدیر و سپاسگزاری نمایم و سال نو را به تمامی پیشکسوتان، پهلوانان، قهرمانان، روساء هیاتهای ورزشی، ادارت ورزش و جوانان شهرستانها، مربیان، داوران و ورزشکاران تبریک و تهنیت گفته و آرزوی داشتن سالی توام با شادکامی و موفقیت را از ایزد منان خواستارم.

وی در خصوص دستاوردهای اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در سال 91 گفت: حضور شایسته تیم تراکتورسازی در لیگ برتر و جام باشگاههای آسیا، نائب قهرمانی تیم والیبال نشسته گسترش فولاد، حضور موفق تیمهای هندبال بانوان و آقایان شهرداری تبریز در لیگ برتر، حضور ارزشمند یوسف کرمی، میلادوزیری، سجاد هاشمی در المپیک 2012 لندن؛ صعود های عظیمی قیچی ساز فاتح قلل بالای 8000 متر جهان، افتخارات فرزاد باهر ارسباران و اصغر گلی زاده استاد بزرگ شطرنج، مدالهای مجتبی ولی پور، علی شکول و حسام صمدی در شیرجه، حضور بهنام و زهراخسروشاهی در رقابتهای دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در هند، کسب اولین مدال طلای تاریخ کاتای ایران در آسیا توسط کاتاروهای تبریزی، برگزاری رقابتهای بین المللی تور دوچرخه سواری آذربایجان، تنیس فیوچرز جوانان در دو بخش بانوان و آقایان در رده سنی جوانان، برگزاری رقابتهای کشتی روز جهانی کودک در منطقه ازاد تجاری ارس، حضور خانمها زهار افتخاری و انیه مرادپور در رقابتهای تکواندوی جام جهانی مکزیک و کشورهای اسلامی و صدها مدال دیگر و در تمامی شاخص ها با رشد همراه بوده و زیر ساختها ، ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و ورزش بانوان روند روبه رشد خود را آغاز کرده و ادامه دار خواهد بود.

وی در خصوص المپیک 2012 افزود: حضور در المپیک افتخار بزرگی برای ورزش هر کشوری است و حضور 3 ورزشکار از استان در این رقابتها هر جند بدون مدال بودند افتخار بزرگی برای ورزش استان است و در پارالمپیک 2012 لندن نیز با 7 ورزشکار راهی این رقابتها شدیم.

وی افزود: برای رقابتهای بازیهای آسیایی کره جنوبی در سال 93 با برنامه ریزی 5 مدال نیز با روند اردو ها انتظار می رود که این 5 مدال حاصل اعزام 20 ورزشکار به این رقابتهاست.

محمودی در خصوص توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در استان افزود: کمیته های تخصصی ورزش قهرمانی و همگانی از سال 89 در استان تشکیل شده و در سند راهبردی ورزش استان نیز به این نقش توجه ویژه و مهمی شده است و مدالها کسب شده در بخش قهرمانی روند رو به رشد خوبی را نشان می دهد و در بخش ورزش همگانی در حال حاضر 35 درصد مردم استان در ورزش همگانی و برنامه ها و همایشهای همگانی حضور فعال دارند.

وی در خصوص توسعه ورزش همگانی در استان در سال 91 گفت: برگزاری بیش از 40 مودر همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در تمامی شهرستانهای استان با حضور دکتر بیگی استاندار آذربایجان شرقی، ایجاد کارگروه ورزش همگانی با حضور دستگاههای ذیربط و مشارکت شهرداریها و بعضی دیگر از دستگاههای اجرایی و تاکید بر فعال شدن کمیته های ورزش همگانی در هیاتهای ورزشی استان از جمله برنامه های ویژه ورزش همگانی و عمومی بود که در راستای اشاعه و توسعه فرهنگ ورزش همگانی در استانئ انجم گرفته است.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کنار موفقیت تیم تراکتورسازی در لیگ برتر و باشگاههای آسیا باید از تلاشها و موفقیتها تیمهای گسترش فولاد و شهرداری تبریز در لیگ دسته یک و حضور این 2 تیم در لیگ برتر قدردانی شود که به امید خداوند متعال و تلاشهای بازیکنان و کادر فنی و مدیریت صحیح شاهد حضور تیمهای گسترش فولاد و شهرداری تبریز در لیگ برتر و صعود تیم مس سونگون در لیگ دسته یک باشیم.

وی در بخش عمرانی و ساخت اماکن ورزشی در استان تصریح کرد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در آذربایجان شرقی 414 مکان ورزشی شهری و روستایی ساخته و به بهره برداری رسیده است.

محمودی در ادامه افزود: اوج و شکوه و سازندگی اماکن ورزشی در استان در دولت نهم و دهم بوده است که بیش از 144 سالن ورزشی چند منظوره، استخر و مجموعه های روباز و سرپوشیده ورزشی روستایی ساخته شده است.

وی در ادامه افزود: پیش از انقلاب اسلامی 137 مکان ورزشی در استان وجود داشت که بعد از انقلاب تا سال 1384 در طول 27 سال 270 مکان ورزشی احداث شده و رد طول کمتر از 8 سال 144 مکان ورزشی در اختیار مردم غیور آذربایجانشرقی قرار داده شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در خصوص مساحت و سرانه این ساخت و سازها گفت: در طول دولت نهم و دهم بیش از 880 هزارمتر مربع فضای ورزشی در مجموع سرانه 31 صدم درصد احداث شده که انقلاب بزرگی در ساخت و ساز اماکن ورزشی در کشور بوده و برگ زرین دیگری بر افتخارات دولت نهم و دهم ثبت کرده است.

محمودی تصریح کرد: از سال 1357 تا سال 1384 سرانه فضای ورزشی در طول 27 سال به 30 صدم متر مربع رسیده بود وتنها در طول کمتر از 8 سال بیش از این عدد تکرار شده است.

وی در خصوص سرانه فضاهای ورزشی در استان گفت: هم اکنون سرانه فضای ورزشی در آذربایجان شرقی 61 صدم متر مربع در مساحت یک میلیون و 531 هزار متر مربع است که بالغ بر 9شهرستان استان سرانه بالاتر از یک متر دارند که از برنامه پنجم توسعه کشور در خصوص رسیدن به یک و دو دهم متر فضای ورزشی برای هر شهروند جلوتر حرکت میکنند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی افزود: 9 شهرستان در استان بالای 7 دهم متر مربع سرانه ورزشی و تبریز و مراغه در سطح پایین تری قرار دارند.

محمودی در خصوص عرصه های فرهنگی ورزش در سال 91 گفت: توجه ویژه ای به این بخش شده و کارگروههای آموزش و ارتقای فرهنگی مربیان برگزار و از بعد فرهنگی باشگاههای استان بازدید به عمل آمدو در طول تمام مسابقات بحث های فرهنگی در کنار بحث های ورزشی مورد توجه قرار گرفت.

وی سال 1391 را برای ورزش آذربایجان شرقی بسیار مهم دانست و افزود: در سال 1391 رویدادهای بزرگ برای ورزش استان همچون رقابتهای المپیک و پارالمپیک 2012 لندن، تور دوچرخه سواری آذربایجان و رقاتبهای تنیس بین المللی جوانان در 2 بخش دختران و پسران و دهها رقابت بین المللی دیگر برای ورزش استان برگزار کرد که جایگاه این استان را ارتقاء بخشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف اداره کل و هیاتها ورزشی در سال 92 پرداخت و گفت: افزایش بیمه ورزشی و ورزشکاران سازمان یافته 50 درصدی نسبت به سال 91، توجه به شهرستانها در بخشهای عمرانی، قهرمانی و همگانی، تعامل بیشتر و همکاری با ارکانها، حمایت های تیمهای نوجوانان و ساخت سالنهای ورزشی تمرینی و طبقاتی خواهد بود./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار