هم‌زمان با ولادت حضرت زينب(س) و روز پرستار، گراميداشت اين روز با حضور امام جمعه مشهد، مديران دانشگاه علوم پزشكي و جمعي از پرستاران برگزار شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، امام‌جمعه مشهد در اين مراسم گفت: پرستاری حضرت زینب(س) در واقعه کربلا به‌خاطر جایگاه حساس و ویژه تداوم امامت در تاریخ بی‌نظیر است.
آیت‌ا...علم‌الهدی افزود: باید درباره فلسفه نام‌نهادن این روز به نام روز پرستار و نسبت‌دادن پرستار تاریخ به حضرت زینب بیشتر اندیشه کنیم.
وی خطاب به پرستاران تاکید کرد: شغل پرستاری آمیخته پرورش و حفظ شرایط انسانی است و به همین دلیل باید به اين شغل افتخار کنید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش گفت: با وجود همه تلاش‌های صورت‌گرفته در سه سال اخیر، به دلایلی هنوز بسیاری از اقدامات انجام نشده و دستورالعمل‌هايي در حوزه كاري پرستاران بلااجرا مانده ‌است. دکتر محمود شبستری تاکید کرد: یکی از برنامه‌هایی که هنوز به ثمر نرسیده و نتیجه نداده ‌است، تعرفه‌گذاری مادی حوزه پرستاری است. حاضر شدیم در دانشگاه مشهد این طرح را به صورت پایلوت اجرا کنیم، اما هنوز این ایده محقق نشده ‌است.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی مشهد نیز در ادامه این جلسه در خصوص اقدامات صورت‌گرفته برای پرستاران گفت: طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته از سال آینده پرستاران می‌توانند در 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل بدهند.
دکتر حیدری یادآور شد: برای اولین‌بار تعداد 100 مقاله منتشر شده در مجلات بین‌المللی و داخلی داشتیم که ما را به هدف افزایش ارتقاي کیفیت علمی نزدیک‌تر می‌کند/س 

برچسب ها: انتقاد ، کار ، پرستار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.