دکتر جلیل دارا مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نزدیک شدن به سال جدید، از برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و همچنین جشنواره‌های نوروزی در برخی از دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر دارا با اشاره به برگزاری مسابقات نوروزی، گفت: به مناسبت شروع سال جدید، سلسله مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع "نوروز" در برخی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود که این مسابقات در قالب‌های مختلف عکاسی، مقاله‌نویسی و با موضوعاتی همچون "نوروز از دیدگاه اسلام"، "پیام‌های دینی و معنوی نوروز" و "نو شدن طبیعت از دیدگاه قرآن" تدارک دیده شده است.

وی همچنین از برگزاری دو جشنواره "خیریه نوروزی" و "هفت‌سین" در برخی از دانشگاه‌ها خبر داد و  افزود: جشنواره "خیریه نوروزی" با کمک کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن کمک و خدمت‌رسانی به دانشجویان کم بضاعت و همچنین معرفی موسسات خدمات‌رسان به دانشجویان کم‌توان و ناتوان ذهنی و جسمی است.

دکتر دارا در خصوص جشنواره "هفت‌سین" خاطر نشان کرد: بر اساس این جشنواره، دانشگاه‌های هر استان می‌توانند آداب و رسوم و مراسم ویژه نوروز خود را طی این جشنواره به نمایش بگذارند. /ح
برچسب ها: جشنواره ، نوروز ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار