عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات بخش كشاورزی و منابع طبیعی كشور در بودجه سال آینده، افزایش 23 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

مجید جلیل سرقلعه با اعلام این خبر به خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری گفت: 2.54 درصد لایحه بودجه پیشنهادی دولت به توسعه بخش كشاورزی و منابع طبیعی كشور اختصاص یافته است كه امید است با مساعدت و نظر مثب نمایندگان مجلس، این اعتبارات پیش بینی شده به تصویب برسد.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی، همچنین با تاكید بر لزوم توسعه بخش كشاورزی كشور و توسعه صنعت فراوری تولیدات كشاورزی در استان چهارمحال وبختیاری و این شهرستان، ادامه داد:بازار مناسبی در منطقه برای توسعه صادرات محصولات كشاورزی وجود دارد كه باید از این ظرفیت در راستای افزایش رفاه اقتصادی مردم و گسترش عدالت تلاش كرد.

وی گفت: توانمندی های چهارمحال وبختیاری به عنوان استانی كه بیش از 85 درصد مساحت آن را منابع طبیعی و عرصه های جنگلی و مرتعی تشكیل می دهد، نادیده گرفته شده است و می توان با بهره گیری از این منابع و توسعه اشتغال در بخش كشاورزی، در راستای اشتغال پایدار فعالان این بخش اقدام كرد.

جلیل سرقلعه اضافه كرد: بخش كشاورزی در مقایسه با بخش های دیگری به منابع مالی كمتری نیاز دارد و می توان با استفاده بهینه از زمین و نیروی انسانی، ضریب اشتغال در این بخش را توسعه داد.

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدات كشاورزی، استراتژیك ترین محصول در جهان امروز هستند و تحقیقات سازمان جهانی 'فائو' نیز این مهم را ثابت كرده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.