سرپرست فدراسيون سوارکاري گفت: براي شرکت در رقابتهاي قفقاز و خاورميانه مشکل قرنطينه نداريم و سوارکاران ايراني مي‌توانند خود را محک بزنند.

محمود حيدري سرپرست فدراسيون سوارکاري در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: با تلاش‌هايي که فدراسيون سوارکاري و سازمان دامپزشکي انجام داده‌اند، سوارکاران ايراني مي‌توانند در مسابقات بين‌المللي قفقاز و خاورميانه حضور پيدا کنند و از نظر قرنطينه مشکل خاصي نيست.
وي تصريح کرد: اين زحمات شبانه‌روزي باعث شد که در 4-3 دوره رقابتهاي بين‌المللي باکو سال جاري حضور پيدا کنيم و سوارکاران کشورمان عملکرد خوبي ارائه کردند و سال 91 را سالي پر باز در زمينه اعزام برون مرزي داشته باشند.
حيدري در ادامه گفت: براي حل مشکل‌ قرنطينه تعاملات خوبي با سازمان دامپزشکي داريم و اين گفتگوها ادامه خواهد يافت.
وي اضافه کرد: براي حل اين معضل بايد زير ساختهايي ايجاد شود و طي فرايندي قرنطينه حل شود تا سازمان جهاني دام مجوز حل قرنطينه را بدهد و با توجه به اينکه اين مشکلات به دام مربوط است سازمان دامپزشکي متولي حل آن است و ما نيز که متولي سوارکاري در کشور هستيم با آنها همکاري مي‌کنيم.  
حيدري گفت: با توجه به شرايط موجود حل مشکل قرنطينه 5 سال طول مي‌کشد و آن زمان مي‌توانيم دررقابتهاي جهاني شرکت کنيم.
وي عنوان کرد:‌سوارکاري ايران نزديک به 30 سال از ميادين بين‌المللي دور بوده است و اگر اين 5 سال را نيز به آن اضافه کنيم تعداد سالهاي عدم حضور ما از مسابقات برون‌مرزي زياد مي‌شود و با توجه به پيشرفت روز افزون اين ورزش در دنيا اين سالهايي که نيستم خيلي طولاني است و مشکل بزرگ و جدي به حسال مي‌آيد.
حيدري اشاره کرد: هم‌اکنون در منطقه آزاد کيش پيگير اين موضوع هستيم تا بصورت موردي محلي را براي اجراي مسابقات بين‌اللملي و قرنطينه بين‌المللي ايجاد کنيم تا گامهايي براي حل اين مشکل برداشته شود.
وي در خصوص توسعه سوارکاري در کشور گفت:‌تغييرات لازمه هر ورزشي است و اين تغيير و تحول در سوارکاري نيز وجود دارد و سرمايه‌گذاري خوبي صورت مي‌گيرد، البته با توجه به شرايط کنوني اقتصادي ايران، سوارکاري نيز تحت‌تاثير آن قرار مي‌‌گيرد با اين حال ما کار خود را انجام مي‌دهيم و تا زماني که توان انجام آنرا داريم ادامه خواهيم داد.
حيدري اضافه کرد: ايجاد باشگاههاي متعدد سوارکاري، تعداد اجراي مسابقات در داخل کشور و اعزام به رقابتهاي برون‌مرزي از عواملي است که به گسترش سوارکاري کمک مي‌شود.
وي عنوان کرد:‌ تلاش ما بر اين است که کارهاي ذکر شده به شکل مطلوب و فني پيش رود و براي بهبود سوارکاري لازم است./آق

برچسب ها: تصریح ، ادامه ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار