مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد گفت: 30 رویداد معنوی استان مانند مسجد شهیدان گچساران، تنگ تامرادی، جنگ گجستان و تنگه مجاهدان سوق ثبت ملی شدند.

ˈحمیدرضا واعظی زاده در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: استان چهارفصل کهگیلویه و بویر احمد با داشتن اقلیم سردسیری و گرمسیری و طبیعت بکر و زیبا و برخوردار از صدها اثر فرهنگی و تاریخی این قابلیت را دارد که در طول سال پذیرای گردشگران باشد.
وی اظهار کرد: اقدامات و تلاش هایی در حال انجام است که سنگ نوشته های تنگ سروک بهمئی ثبت جهانی شود و کارشناسان باید الزامات قانونی که سازمان فرهنگی یونسکو برای ثبت این آثار در نظر گرفته است را رعایت و فراهم کنند.
واعظی زاده تصریح کرد: وقتی کارشناسان اعلام می کنند آلودگی های حاصل از جنگ خلیج فارس بر سنگ نوشته های تنگ سروک اثر گذاشتند برای احداث مکان های صنعتی و احداث آسفالت در مجاورت این آثار به سختی مجوز داده خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: 34 رشته فعال برای توسعه و ترویج صنایع دستی به صورت گسترده فعال است و هنرمندان استان در نمایشگاهای ملی حضوری فعال دارند./س

برچسب ها: رویداد ، ثبت ، ملی ، معنوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.