زهرا دهقان بانوي تيراندازي با كمان كشورمان ازجمله ورزشكاراني است كه با حضور در المپيك براي ميهن عزيزمان افتخار آفريني كرد.

زهرا دهقان در سال 1366در شيراز به دنيا آمد و از سن 18سالگي ورزش تير و كمان را به طور جدي آغاز كرد. وي درطول مدت حضورش در تيم ملي در مسابقات مختلف حضور فعال داشت و در 2 سلاح كامپاند و ريكرو خود را به عنوان يك ورزشكار مطرح معرفي كرد.

وي سهميه خود را در مسابقات انتخابي آمريكا كسب كرد و توانست در مسابقات المپيك 2012لندن حضور داشته باشد.

زهرا دهقان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، داستان ورزش زندگي خودرا به اين شكل آغاز كرد:

از زمانيكه درسن 18سالگي ورزش را به شكل جدي دنبال كردم خانواده ام و برادرم حمايت هاي زيادي از من داشتند كه همين مسئله باعث شد با علاقه بيشتري به كارم ادامه بدهم و توانستم ظرف همين مدت 6سال به جايگاه فعلي برسم اما خودم معتقدم جا براي پيشرفت دارم و مي توانم از اين بهتر باشم كه البته تلاشم را دريغ نخواهم كرد و دوست دارم هميشه در هر مسابقاتي كه شركت مي كنم قهرمان باشم.
 
وي ادامه داد: براي من تحصيلات در كنار ورزش لذت بخش بود اما به دليل تمرين ها و اردوهاي زياد گهگاه به مشكلاتي هم برمي خوردم گاهي اوقات استادها با من راه نمي آمدند و شرايط ورزشي قهرماني را درك نمي كردند. البته آنها حق داشتند اما به هر تقدير معتقدم درس در كنار ورزش لازم است و مي بايست هر دو را به موزات هم انجام داد چرا كه ورزش به تحصيل و تحصيل به ورزش كمك مي كند و هر دو لازم و ملزوم يكديگرند.

دهقان ورزش قهرماني خود و حضورش در مسابقات را نيز به اين شكل تشريح مي كند: من خوشحالم كه توانستم در آمريكا دربين 8نفر كماندار قراربگيرم و جواز حضور درالمپيك 2012لندن را بدست بياورم و اگر چه رقابتهاي المپيك بسيار سخت و دشوار بود اما از عملكرد خودم راضي هستم چرا كه حضور در مرحله يك سي و دوم و حذفي كمانداران المپيك براي من كم نبود و شايد تجربه بعدي المپيك بتوانم رتبه اي بهتر بدست بياورم.

ورزش تير وكمان جاي پيشرفت زيادي دارد. من قبلا نقره آسيا را هم بدست آورده ام و يك نقره هم براي جايزه بزرگ آسيا بدست آورده ام و در كسب مدال برنز بازي هاي داخل سالن آسيا نيز سهيم بوده ام و در ويتنام روي سكوي سوم ايستادم.
 
زهرا دهقان خاطرنشان كرد: اگر بانوان شرايط خوبي داشته باشند و بدنسازي خوبي انجام بدهند مي توانند موفق باشند ضمن اينكه حجاب براي بانوان دراين رشته به هيچ وجه مشكل بوجود نمي آورد چرا كه كلاه مخصوص داريم اما در فصل گرما كمي اذيت مي شويم كه البته مانع بزرگي نيست.

دهقان گفت: درحال حاضر فقط به ورزش قهرماني فكر مي كنم و دوست دارم تا جایی كه مي توانم ادامه بدهم و هنوز به مربيگري فكر نكردم راستش را بخواهيد خيلي هم علاقه اي به مربيگري ندارم.
 
وي در مورد اوقات فراقت و تعطيلات گفت: دوست دارم تعطيلات را به همراه دوستانم خارج ازخانه بگذرانم و به كارهاي عقب افتاده ام رسيدگي كنم.

دهقان درپايان گفت: جادارد از تمام مربيان كه براي من زحمت كشيده اند و خانواده ام كه هميشه حمايتم كردند تشكر كنم آنها در موفقيت هاي من نقش بسزايي داشته اند و دوست دارم در هر مسابقه اي كه شركت مي كنم قهرمان باشم و در اين راه تلاشم را خواهم كرد./زر
برچسب ها: بانوی ، المپیکی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار