تبيين خطوط خط قرمز در تمام فناوري ها مسئله مهمي است و بايد از جنبه هاي مثبت و ملاحظات آن بر مباحث ايمني و بهداشت محصولات نانو مورد توجه قرار گيرند.

علي بيت‌الهي، مدير گروه كار گروه استانداردسازي نانو در كشور در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: ستاد ويژه فناوري نانو، ساختاري تحت عنوان(نانو نماد) ايجاد كرده كه در حقيقت اين ساختار، چهارچوب‌هاي معيني را در ارتباط با محصولات نانو كه توليد مي‌شود اعمال مي‌كند و همچنين شركت‌هاي توليدكننده موظف به رعايت ابن چهارچوب‌ها بوده كه در واقع كميته نانو غذا و دارو وزارت بهداشت مسئول نظارت براين مباحث است.
 
بيت الهي در پاسخ به اينكه امروزه چه ميزان پيشرفت در زمينه مباحث مربوطه به ايمني و بهداشت نانو مواد داشته‌ايم بيان كرد:خوشبختانه تعامل نزديكي بين ستاد ويژه فناوري نانو و همچنين وزارت بهداشت و وزارت جهاد و سازمان استاندارد برقرار است كه با موفقيت كشور ما در سطح ملي و بين‌المللي، امروزه شاهد توليد محصولات متنوعي بر حوزه نانو و فناوري هستيم.
 
وي در پايان خاطرنشان كرد: تبيين خطوط، خط قرمز در تمام فناوري‌ها مسئله مهمي بوده به دليل اينكه اين فناوري‌ها بايد هم از جنبه مثبت و ملاحظاتشان بر مباحث ايمني و بهداشت محصولات نانو مورد توجه قرار بگيرد و همچنين نسبت به ايجاد زيرساخت‌ها در كشور و همچنين تلاش براي هرچه توانمند كردن جامعه علمي باشد، تا بتوانيم پيش‌تر از پيش به اين موضوع پرداخت. /ع2
 

برچسب ها: نانو ، بهداشت ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.