"بيتا فرهي"، زوج هنري "خسرو شکيبايي" در دهه 70 در بهار سال 92، 55 ساله مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هنرمنداني هستند که سعادت بهاره بودن را داشتند و در فصل بهار و در اولين روز ماه متولد شدند از جمله‌ي آنها "بيتا فرهي" بازيگر سينما و تلويزيون است که در اولين ماه سال به دنيا آمده است. 




او با فارغ‌التحصيلي در رشته هنر از مدرسه هنر"جان پاورس" آمريکا در سال 59، بازيگري خود را در سال 68 با بازي در فيلم"هامون" به کارگرداني "داريوش مهرجويي" آغاز کرد و در سال‌هاي بعد فعاليت خود را با کارگرداني بزرگي چون "احمدرضا درويش" و "مسعود کيميايي" ادامه داد. 
فرهي به همراه "خسرو شکيبايي" يکي از مشهورترين زوج هاي هنري دهه 70 را تشکيل دادند و تسلط خوبي به زبان انگليسي و فرانسه دارد. 
او درمورد زوج هنري خود(خسرو شکيبايي) مطرح کرد که بهترين خاطرات سينمايي‌اش بازي با شکيبايي بوده است. 
فرهي بعد از فيلم "هامون" در "بانو" حضور پيدا کرد و يکي از بهترين نقش‌آفريني‌هاي سينمايي‌اش را ارائه داد. 
با وجود اينکه طي 19 سال فعاليت سينمايي گزيده کار بوده است اما او در فيلم "خون‌بازي" بار ديگر خاطره سال هاي "هامون" و "بانو" را زنده کرد.
 همچنين وي در يکي از غم‌انگيزترين نقش آفريني‌هايش در فيلم"پارک وي" بازي کرد که در جاهايي ناخواسته بازي اش باعث خنده تماشاگر شد. 
او در طول فعاليت هنري‌اش در 4 نوبت نامزد دريافت جايزه بهترين بازيگر در فيلم‌هاي"کيميا"، "خانه‌اي روي آب"، "خون بازي" و"در انتظار معجزه" بوده است و همچنين دو بار برنده جايزه بهترين نقش اول براي فيلم‌هاي"خون بازي" در جشنواره بين‌المللي"پيونگ يانگ" و"کراچي" شده است. 
همچنين براي فيلم"طلسم‌شدگان" توانست جايزه بهترين بازيگر نقش اول سريال تلويزيوني را از جشنواره‌ي دنياي تصوير دريافت کرد. 
بعد از وقفه‌ي سه ساله در سال 89 دوباره با بازي در فيلم "در انتظار معجزه" به سينما بازگشت و در فيلم‌هايي چون"خاطره آن شب باراني" "شيش و بش"، "خراش" و"بشارت" به يک شهروند هزار سوم نيز ايفاي نقش کرد. 
بازي فرهي را مي‌توان در دو جنبه اجرايي و بيان بررسي کرد جنبه‌اي که در موفقيت او بسيار موثر بوده است. 
اجراهاي او به همراه چهره‌ي خاصي که در شکل‌گيري نقش‌ها به وجود مي‌آمد نوعي من بازيگري است که او از طريق لحن بيان خود براي همذات پنداري مخاطب استفاده مي‌کرد زماني که بازي او را در فيلم "هامون" به ياد مي‌آوريم که نقش آفريني زني که براي دست يابي به شهرت بازيگري با همسر خود درگير مي شد لحظات نابي را همراه با "خسرو شکيبايي" خلق کردند و همين طور نقش آفريني فرهي در بهتر شدن فيلم کمک بسياري بود. 
همچنين در فيلم"کيميا" موضوعي که به اتفاقات بعد از جنگ مي‌پرداخت و دکتري که در زمان جنگ فرزند مردي رزمنده را به سرپرستي پذيرفت و بازگشت پدر آن دختر براي پيدا کردن گمشده خود ترس از دست دادن تنها عزيز خود غمناک‌ترين داستان را دربرمي‌گرفت و فرهي براي نمايش اين ترس و اضطراب از تجربه‌ي خود بهره برد و تقابلي که با شکيبايي زوج هنري خود داشت توانست بازي لذت بخشي را به مخاطب به نمايش بگذارد. 
بازي در نقش مادر براي بيتا فرهي بارها تکرار شده است و او در فيلم خون بازي يک بار ديگر آن را تجربه کرد مادري که نگران فرزند معتاد شده خود است و دلسوزي براي اوباعث شد که تلاش بسياري براي ترک دادن او انجام دهد نمايش مادري دلسوز آن قدر توسط بازي خوب فرهي جلوه‌گر شد که حتي نامزد دريافت جايزه براي اين فيلم در دوره‌ي بيست و پنجم شد. 
بعد از خون بازي در فيلم"پارک وي" نيز به عنوان مادر فرزندي مبتلا به بيمار رواني نقش آفريني کرد اما نقش او در اين نيز با اينکه همخوان با فيلم"خون‌بازي" بود اما نقش‌هاي اين مادر در اجرا نقش را متفاوت کرده بود او تجربه بازي در يک فيلم کمدي(شيش و بش) را نيز کسب کرد بازي زن ثروتمند که به خاطر وضعيت بد جامعه، همانند زني شجاع و باهوش بود که براي دست‌يابي به ثروتي بسيار از دو فرد ساده‌لوح بهره برد با اينکه اين فيلم کمدي ساخته شده بود اما بازي فرهي در اين فيلم کمدي نبود و به عنوان نقشي عادي در آن بازي کرد. 
آخرين بازي فيلم سينمايي او نيز در فيلم"بشارت به يک شهروند هزاره سوم" بود نقش کوتاه که ترکيبي از بازي قبلي او شکل گرفته است. 
در بررسي مجموعه‌هاي تلويزيوني نيز سريال"ولايت عشق" و"طلسم‌شدگان" از موفق‌ترين بازي‌هاي فرهي بوده است به طوري که در سريال"طلسم‌شدن" بازي او به حدي عالي بود که در جشن دنياي تصوير برنده جايزه بهترين بازيگر زن شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.